Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا ظهر امروز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی راه های لرستان با اشاره به اینکه می خواهیم با یکدیگر کاری را انجام دهیم که مطالبه مردم است، اظهار داشت: در اوایل انتصابم رحمانی فضلی من را احضار کردند و تاکید کردند که باید برای کاهش تعداد کشته ها فکری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: بیش از ۱۶ هزار کشته کشور، یعنی ۷۵ درصد مربوط به جاده ها است که عدد بالایی است.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه علی رغم کاستی ها، به بهانه کمبودها دست روی دست گذاشتن هم کار درستی نیست، قانون و شرع این را نمی پذیرد که در موضع انفعال قرار بگیریم و هر کدام از ما باید سهم خود را ایفا کنیم، افزود: در نگاه، رویه و روش باید اصلاحات جدی انجام دهیم. امروز دیگر اقدامات سلبی و مقابله ای جواب نمی دهد، خیلی ها می گویند هزینه جرم باید افزایش یابد اما این نمی تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: باید ابتدا سیستمی را اعمال کنیم که هیچ متخلفی نتواند از مجازات فرار کند و آن وقت اگر دیدیم نیاز به افزایش دارد این کار را انجام دهیم.

او با بیان اینکه در سیاست مهندسی ترافیک، آموزش و رفتارسازی ایرادات جدی داریم، تصریح کرد: زیبنده کشور ما نیست که واقعا در بحث تلفات جاده ای با تمسخر از ما یاد شود، از نوع رانندگی و رفتارهای غلط رانندگی به تمسخر یاد می شود.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس از جان مایه می گذارند، این نوع خدمت نمونه خارجی ندارد، با کمترین ادعا و در اوج محرومیت تلاش می کنند وظیفه خود را دلی انجام دهند، افزود: چون فرآیند ها غلط است ایرادات و آسیب هایی وجود دارد، این ایرادات نیز به خاطر روش های غلطی است که نیروها را در آن قرار داده ایم.

مقصران حادثه رانندگی منجر به فوت پل تخریبی «کاکارضا» اعلام شد

سردار سید تیمور حسینی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون حادثه رانندگی در پل تخریبی «کاکارضا» با اشاره به اینکه این حادثه را همکاران من بررسی کرده اند و تیم های کارشناسی به محل رفته اند، اظهار داشت: نتیجه نهایی بررسی ها به این شکل بود که ۵۰ درصد راننده به دلیل تخلفی که مرتکب شده بود سهم تقصیر گرفت چون از یک مسیر غیرمجاز تردد داشته است.

او تصریح کرد: همچنین ۵۰ درصد به دلیل نداشتن علائم لازم که به احتمال خیلی زیاد مسئول مربوطه که از شرکت های پیمانکاری است قصور داشته است، بنابراین ۵۰ درصد سهم تقصیر را برای آن فرد یا شرکت مسئول در نظر گرفته اند.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه نکته مهم این است که باید اقدامات ما پیشاوقوعی باشد، افزود: بعد از اینکه اتفاقی افتاد اقدام کنیم خیلی دردی را دوا نمی کند، آن کسانی که نباید کشته شده اند و خانواده ها عزیز خود را از دست داده اند. مهم این است اقدامات ما بتواند خاصیت پیشگیری از حادثه و واقعه را داشته باشد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه در جلسه امروز هم در جمع مسئولین استانی بودیم و در همین راستا صحبت شد که برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که خاصیت پیشگیری داشته باشد، گفت: زمانی می توانیم بگوییم موثر بوده ایم که یک کار خوب و اثر بخش در حوزه پیشگیری از حوادث انجام دهیم.

او با بیان اینکه مشکلات استان را می دانیم، سیل خسارت سنگینی به زیرساخت ها و ابنیه استان وارد کرده اما هیچ چیزی باارزش تر از جان انسان نیست، تصریح کرد: عزم کشور و استان باید بر این باشد که نواقص ایجاد شده در سطح راه ها برطرف شود.

بر اساس این گزارش، بامداد ۱۷ مرداد بود که یک دستگاه خودرو پراید که در جهت خلاف مسیر تردد می کرد، در محل پل تخریب شده کاکا رضا داخل رودخانه افتاد و ۳ سرنشین آن فوت کردند. پل کاکارضا در الشتر که دو سال پیش افتتاح شده بود در سیل فروردین ماه امسال تخریب شد و همچنان اقدامی برای بازسازی این پل صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»