Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید پیش از ظهر چهارشنبه در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان عنوان کرد: روش و مسیر دریافت عوارض نوسازی و بهای خدمات به‌منظور توسعه شهری باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان عوارض سال‌های گذشته را همراه با محاسبه جریمه آن دریافت کرد، افزود: اگر عوارض مرتبط با شهرداری در زمان مقرر پرداخت نشود، در پیشبرد اهداف مدیریت شهری مؤثر نخواهد بود و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن به شهر برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوسی‌امید در ادامه گفت: گام نخست شهرداری همدان در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با اصناف همراه با ۲۵ درصد تخفیف، موفقیت‌آمیز بود که انتظار می‌رود شرایط مطلوب‌تری فراهم شود؛ البته در گام دوم هم قرار است اخذ بهای خدمات بهره‌برداری از واحدهای تجاری واقع در کاربری مغایر به عنوان درآمد پایدار قلمداد شود.

وی گفت: باید تمام تمرکزمان را برای طراحی سیستم مناسب دریافت عوارض درنظر بگیریم تا بتوانیم به موقع از ظرفیت آن برای آبادانی و توسعه شهر بهره‌مند شویم.

کاوسی‌امید افزود: با توجه به اینکه اقشار مختلفی همانند اصناف در سطح جامعه تعریف شده است؛ می‌توان با طراحی سیستم مناسب، به مانند تفاهم نامه فی ما بین شهرداری و اصناف و اقشار در راستای دریافت عوارض کسب‌وپیشه، وارد تعامل همراه با تخفیفات ویژه و تعاون شویم.

وی با اشاره به روند دریافت عوارض کسب‌وپیشه پس از انعقاد تفاهم‌نامه با اصناف، اظهار کرد: منطقه یک شهرداری در سال گذشته ۹۵ میلیون تومان عوارض کسب و پیشه دریافت کرده بود که در ۴ ماهه سال ۹۸ به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده و در منطقه ۲ هم در سال گذشته ۳۹ میلیون تومان رقم خورده بود که ۴ ماهه نخست امسال به ۹۷ میلیون تومان رسید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه عملکرد مناطق ۳ و ۴ در زمینه دریافت عوارض کسب و پیشه قابل قدردانی است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد؛ ادامه داد: منطقه سه شهرداری در سال گذشته، ۸۷ میلیون تومان عوارض کسب‌وپیشه دریافت کرده بود که در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ به ۱۱۳ میلیون تومان رسیده و در منطقه ۴ هم در سال گذشته از ۷۸ میلیون تومان در ۴ ماهه نخست امسال به ۱۶۰ میلیون تومان رسید.

کاوسی امید در ادامه دهه ولایت را دهه سعادتمندی خواند و گفت: بستر این دهه مبارک از قربانی کردن نفسانیت آغاز می‌شود و تمرینی است که مراتب اطاعت کردن از خداوند را به ما آموزش می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان ادامه داد: عید غدیر مهم‌ترین روز تاریخ است؛ زیرا انسانها را از طریق ولایت و امامت به بالاترین درجات سعادت خواهد رساند.

کاوسی‌امید ابراز امیدواری کرد: شهرداری همدان با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی مناسب و چندجانبه همگام با ایجاد شور و نشاط در شهر داشته باشد.

وی گفت: در این بین شورای شهر همدان با تأیید کمک هزینه ۲۰ میلیون تومانی به‌منظور اجرای یک برنامه هم‌افزایی بین تمامی دستگاه‌های فرهنگی در قالب مصوبه صحن شورا در این برنامه‌های فرهنگی مشارکت دارد و امیدواریم همگان بهره لازم را ببرند.

کد خبر 4692632

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان عوارض شهرداری روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف ایلام بیرجند آتش سوزی خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند. 

او با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز رویکردی برای کاهش تنش آبی تابستانی در استان است، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ی استان در بخش خانگی است.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید