Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:25:40 GMT

آمار بنگاه‌های مشکل‌دار کاهش یافت/حفظ ۱۰۰ هزار شغل

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۸۱۸

آمار بنگاه‌های مشکل‌دار کاهش یافت/حفظ ۱۰۰ هزار شغل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار، کریم یاوری با تشریح آخرین وضعیت بنگاه های مشکل دار، اظهار کرد: تعداد بنگاه‌های مشکل دار در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه سال ۹۷ کاهش یافته است  و از ۱۳۵۱ بنگاه در اسفند ۹۷ به ۱۲۶۲ بنگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران در بنگاه‌های مشکل دار حدود ۱۴۰ هزار نفر است، افزود: وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی باید در حل و فصل مشکلات  بنگاه‌ها اهتمام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار تاکید کرد: کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان این بنگاه‌ها نیز باید نسبت به حل مشکلات بنگاه‌های تحت مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل کنند.

یاوری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و پایداری تولید و تثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به پیگیری و حل و فصل مشکلات  بنگاه‌های اقتصادی را دارد.

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری با حمایت از حدود بیش از ۴۷۰ بنگاه حدود ۱۰۰ هزار فرصت  شغلی تثبیت شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروه‌های تسهیل  و رفع  موانع تولید در استان‌ها در شرایط اقتصادی فعلی باید بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها اهتمام کنند و تا جای امکان جلسات کارگروه‌ها با حضور ذینفعان در محل بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار برگزار شود تا نسبت به  حل و فصل  مشکلات به صورت میدانی و عملیاتی اقدام گردد.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها بیش از ۲ هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت  بنگاه‌ها تشکیل داده اند، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را ۲۶۲ هزار نفر عنوان کرد.

کد خبر 4692636 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بنگاه های مشکل دار واحد های تولیدی مشکل واحدهای تولیدی قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت سکه بهار آزادی دلار کالاهای اساسی تولید نفت مالیات دلار 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد