Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار علی مختاری، معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: جشنواره مالک اشتر به منظور تجلیل و قدر دانی از رده‌های برتر سپاه‌های شهرستانی در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که جشنواره مالک اشتر برکات خوبی را به دنبال دارد، افزود: به نوعی گزارش عملکرد جنبه گزارش کمی عملکرد‌ها را دارد،  و گزارش اشراف جنبه کیفی برنامه‌ها را دنبال می‌کند، ضرورت این مهم از نگاه فرمانده کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای  بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سرهنگ مختاری تصریح کرد: جشنواره مالک اشتر به این جهت برگزار می شود که اشراف در نیروهای مسلح تدبیر شده و از جایگاه ویژه ای هم برخوردار است، که دفتر نمایندگی ولی فقیه در سطوح مختلف این جشنواره را  در سطح ستاد کل، در سطح سپاههای استانی برگزار می کند.   معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تدابیر انجام شده در استان در طول چند سال گذشته جشنواره مالک اشتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هماهنگ و هم افزا با جشنواره اشراف فرماندهی در سپاه استان اجرا می شود.   مختاری تصریح کرد: حاصل تلاش انتخاب 15 نفر از مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوده است، که این افراد در بحث اشراف حوزه نمایندگی توسط ستاد کل انتخاب شده اند.   این مسئول بیان کرد: از ردهها 9 نفر  و از رابطین اشراف معاونتهای ستادی 4 نفر که در مجموع 15 نفر که 5 نفر منتخب کشور و 10 نفر منتخب استانی هستند که 11 نفر در بحث اشراف و عملکرد سپاه و 4 نفر در بحث اشراف و عملکرد بسیج انتخاب شده اند.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند

ایسنا/هرمزگان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین نیازهای روزمره انسان بر امنیت غذایی، غذای سالم، کافی و پایدار است و در آموزه‌های اسلامی حلیت و پاکیزگی غذا از اصول سبک زندگی و از مؤلفه‌های مهم زندگی سالم به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حمزه‌ای (امروز هشتم اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: بدون شک تزکیه استحصال فرآورده‌های خام دامی و آبزیان از برجسته‌ترین احکام فقهی دین مبین اسلام است.

وی خاطرنشان‌ کرد: به برکت جمهوری اسلامی در حوزه مایحتاج سفره مردم به‌ویژه صنعت دامپروری، طیور و آبزیان و فرآورده‌های خام دامی توجه خاص به این صنعت شده و پیشرفت‌های مهمی ایجاد شده است و در راستای عمل به فرامین حیات‌بخش و احکام نورانی اسلام و رفع دغدغه‌های مسلمین و متدینین جامعه اسلامی قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در سال ۱۳۸۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرای این امر خطیر در سطح جامعه به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی با درایت نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه‌ای بیان‌کرد: متخصصین حلیت و کارشناسان مذهبی (ناظر شرعی) به استناد ماده چهار قانون نظارت شرعی در کنار مسئولین بهداشتی بر استحصال گوشت حلال، سالم و پاک گام موثری برداشته و این امر را اولویت برنامه‌های خود می‌دانند.

وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی هرمزگان به منظور جلب اعتماد مردم بر غذای حلال و شرعی با حضور ناظران شرعی مجرب و آموزش‌دیده نظارت‌های دقیق و مستمر به طور شبانه‌روزی بر مراکز تولید و عرضه این محصول داشته و نیز نسبت به فرهنگ‌سازی بهینه مصرف شهروندان عزیز در جهت تأمین محصولات استحصالی تحت نظارت کادر شرعی و بهداشتی با هماهنگی مراکز آموزشی و فرهنگی استان (حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش) گام‌های موثری برداشته است که بخشی از فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ در زمینه تامین غذایی سالم و پاک شامل تهیه محتوای آموزشی از طریق پوستر، بروشور، کلیپ آموزشی و استقرار ۶۰ ناظر شرعی در مراکز مشمول قانون از قبیل کشتارگاه‌ها، مبادی خروجی و ورودی کشور، بازار ماهی‌فروشان، سردخانه‌ها و کارگاه‌های عمل‌آوری و همچنین تعداد ۴۰ نفر ذابح آموزش‌دیده که در کشتارگاه‌های دام و طیور مرکز استان مشغول به امر ذبح شرعی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپز شکی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با عنایت به اینکه سفره مردم دارای جایگاه مقدسی برای جذب و محبت خدا در دل‌ها، رشد فضائل اخلاقی، تقویت معنویات، آرامش زندگی، تقرب الهی، رفتارهای صالح و شایسته می‌باشد، خالق هستی در آیه ۲۴ سوره عبس به همه مردم توصیه موکد دارند به آورده‌های سفره خود توجه ویژه کنند.

وی از شهروندان خواست این فرآورده‌ها را از مراکز مجاز در سطح شهر تهیه کنند و به استناد آیه مزبور و تمسک به دستورات دین مبین اسلام از تهیه این محصول از مراکز غیر مجاز جداً اجتناب کنند تا عامل به دستورات دین مبین اسلام و نیز از جامعه‌ای سالم بدون آسیب‌های اجتماعی برخوردار باشیم.

حجت‌الاسلام حمزه‌ای با اشاره به معضل بهداشتی و شرعی کشتار غیرمجاز استان اعلام کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگ‌سازی، نیازمند عزم و اراده جدی، مطالبه عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است و اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند، به نتیجه‌ای در شان نظام جمهوری اسلامی نخواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند