Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس اویسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی در سیستان و بلوچستان است که در دورترین شهرستان‌ها شعبه دارد.

وی افزود: بطور مثال در شهرستان دور افتاده سیب‌سوران تنها یک دانشگاه پیام نور وجود دارد که با بهترین تجهیزات و امکانات به دانشجویان این منطقه خدمات ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در این دانشگاه برخی کلاس‌ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود که می‌توان با سراسر دنیا به راحتی ارتباط برقرار و دوره‌های آموزشی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور از نظر وسعت و دانشجو است و بزرگترین حسن این دانشگاه نفوذ در همه شهرستان‌ها و شهرهاست.

دکتر اویسی اظهار داشت:  بیشترین قبولی‌ در استخدام‌های سیستان و بلوچستان از میان دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد تا به تمام مردم سیستان و بلوچستان خدمات ارائه دهد و به صراحت می‌توان گفت هیچ فردی در این استان به دلیل نداشتن شهریه از تحصیل محروم نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه با ۱۱ مرکز در سراسر استان و حدود ۱۲ هزار نفر دانشجوی بومی نقش مهمی در ارائه خدمات آموزشی و تربیت نیروی انسانی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه؛ رکن رکین انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی را رسانه‌ها دانست و افزود: نقش و اهمیت رسانه‌ها در جامعه از گذشته‌های دور تاکنون مشهود بوده و افراد توانمند و با ایمانی در راه اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف و دفاع از حق و حقیقت جان‌شان را فدا کرده‌اند که شهادت شهید صارمی، شهید ضامن و دهها شهید دیگر گواه براین مدعاست.

دکتر اویسی گفت: با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و سایبری و الکترونیکی شدن مطبوعات اما همچنان خبرنگاران و رسانه‌های رسمی شان و منزلت و جایگاه خاص خود را حفظ کرده و هم‌پای دستگاه‌های مختلف و همراه با تحولات جامعه به پیش رفته‌اند و اعتماد عمومی را به خود معطوف کرده‌اند.

وی افزود: حرفه روزنامه‌نگاری از حدود ۱۲۰ سال پیش در ایران وجود داشته و خبرنگاران همواره وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده داشته‌اند و این نشان می‌دهد که رسالت خبرنگاران نسبت به مردم و حاکمان حکومت متفاوت بوده است.

اویسی بیان کرد: حوزه رسانه و خبر در زمینه تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار است و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که یک خبر چه تاثیراتی در جامعه می‌گذارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور آماده همکاری با رسانه ها و خبرنگاران در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و روزنامه‌نگاری است.

۹۹۲۳**۳۲۱۳**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیام نور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تأکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، اظهار کرد: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنان مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، ادامه داد: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، بیان کرد: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

رحمتی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

به گزارش آنا، مراسم روز معلم با حضور جمع کثیری از استادان و همچنین دانشجویان ورودی سال ۷۲ واحد تبریز در رشته علوم اجتماعی (۳۱ سال پیش) و دانشجویان و مسئولان کشوری و با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، محمدقربانی گلشن‌آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

در پایان مراسم از استادان، مدیران گروه و رئیس دانشکده نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • پورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان