ترانههای نوستالژیک 25 مرداذ توسط گروه کُر در تالار وحدت اجرا می شوند
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۶۰۹۶
صدای ایران -گروه کُر «شهر تهران» قرار است ۲۵ مرداد ماه گزیدهای از ترانههای نوستالژیک بینالمللی سالهای ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰ میلادی را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد. در همین راستا تصمیم گرفتیم مصاحبهای با مهدی قاسمی، رهبر ارکستر که از سال ۱۳۷۸ این گروه را تاسیس کرده داشته باشد تا پرسشهایی را دربارهی نحوه کار آنها و میزان آشنایی مردم با این سبک از موسیقی مطرح کند.
بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تاریخچه موسیقی کرال در ایران به دهه ۲۰ بازمیگردد، در همین راستا از قاسمی درباره جایگاه کنونی موسیقی کرال در ایران سوال کردیم. او پاسخ داد: خوشبختانه دید و شناخت مردم نسبت به این سبک از موسیقی رو به بهبود است. در سال ۷۸ که این گروه را تشکیل دادیم، بجز ما تنها دو گروه کُر دیگر در تهران فعالیت داشت که دولتی بودند. یکی از آنها وابسته به صدا و سیما و دیگری به تالار وحدت بود. در آن زمان گروههای کر دیگری به سبک ما تشکیل شده بود که عمر طولانی نداشتند و پس از یکی دوتا کنسرت منحل میشدند. ولی در حال حاضر حداقل چهار یا پنج گروه کر ثابت و خوب در تهران داریم که هر کدام جایگاه و سبک خود را پیدا کردهاند. وقتی گروههای کری که در چند ساله اخیر اضافه شدهاند، ثابت مانده و منحل نشدهاند، میتوان گفت که مخاطب خود را دارند و اگر مخاطب نداشتند تشکیل نمیشدند و پایدار نمیماندند.
او در ادامه به توجه بیشتری که نسبت به موسیقی پاپ در کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: موسیقی کلاسیک در ایران نسبت به موسیقی پاپ دچار مظلومیت است. به عنوان نمونه کنسرت یک بند مطرح پاپ را در مقایسه با یک گروه موسیقی کلاسیک خیلی خوب که دارای نوازندگان حرفهایست، در نظر بگیرید. در نتیجه خواهید دید که به دلایل فرهنگی و اجتماعی مختلف همه بلیطهای کنسرت پاپ به فروش خواهند رسید.
قرار است این گروه در کنسرت ۲۵ مرداد خود ترانههای نوستالژیک جهانی را از گروههای مختلفی همچون کویین، استینگ، آبا و... اجرا کند. تمرین این کنسرت از فروردین ماه آغاز شده است. رهبر این گروه درباره دلیل انتخاب این ترانهها و این سبک از اجرا بیان کرد: روند کاری ما همیشه به این صورت بوده که همه نوع ادبیاتی را اجرا کنیم؛ یعنی در سالهای فعالیت خود موسیقی کلاسیک غربی را از دوره باروک تا دوره معاصر اجرا کردهایم. همچنین در اجراهای خود قطعات محلی و معاصر ایرانی داشتهایم و حتی به اجرای آثار منتخب دانشجویان نیز پرداختهایم و کارمان مختص به یک سبک نبوده است. درواقع همه گروههای موسیقی فعال، متنوع کار میکنند؛ حتی ارکستر سمفونیک لندن نیز آثار کویین را اجرا کرده است.
او ادامه داد: البته ممکن است برخی از گروههای کُر دیگر تنها کلاسیک، فولک یا ... اجرا کنند؛ ولی رویکرد ما از ابتدا این بوده که همه چیز اجرا کنیم به گونهای که شاخص گروه ما چند سبکی بودن آن است. به نوشته ایسنا، قاسمی در پایان درباره برنامه کاری آینده گروه «کُر تهران» گفت: یک آلبوم در دست تهیه داریم که آثار آهنگسازان معاصر ایرانی همانند احمد پژمان، محمدسعید شریفیان، امیر اسلامی و... را در آن کار کردهایم. در زمستان اواسط دی ماه نیز احتمالا برای دو شب در تالار وحدت اجرا کنیم. سبک این کنسرتمان کلاسیک خواهد بود و یک قطعه از بتهوون را همراه با ارکستر در آن اجرا خواهیم کرد. همچنین یک قطعه از یک آهنگساز قرن بیستمی انگلیسی و احتمالا یک قطعه ایرانی نیز با کُر و ارکستر اجرا کنیم.
منبع: صدای ایران
کلیدواژه: صدای ایران موسیقی موسیقی کلاسیک تالار وحدت 25 مرداد گروه کر نوستالژی موسیقی پاپ رهبر ارکستر بتهوون احمد پژمان امیر سلامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ترانه کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش کودکان ساخته شده در اینستاگرام وایرال شده. اما جامعه هدف این موسیقی در فضای مجازی، مو فرفریها هستند و اغلب ویدئوها حول محور این دسته افراد است.
در ادامه واکنش برخی کاربران را نسبت به موسیقی ترند این روزها مشاهده میکنیم.
نعنا: تو خیابون داشم رد میشدم یکی از بغلم رد میشد یهو گفت: ببعی تو بازیگوشی!
شنبه: من نمیدونم چرا باید با آهنگ "ببعی تو بازیگوشی" یاد من میافته.
سجاد: دانشگاه واقعا جالبه! از دور مرد گنده با نیم متر ریش داره میاد، از کنارت که رد میشه میبینی داره با سوت "ببعی تو بازیگوشی" رو میزنه.
نادیا: دیگه نگو: «موی فر داری شما و دلربایی میکنی، دلبر مو فرفری در دل خدایی میکنی» به جاش بگو: ببعی تو بازیگوشی.
آدری: دایرکت مو فرفریها این روزها؛ "ببعی تو بازیگوشی، دیریدیرین"
و علیرضا: خداروشکر قبل از کمپین "ببعی تو بازیگوشی" موهام رو کوتاه کردم.
منبع: برترینها
سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!