Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:14:37 GMT

معارفه جانشین حاجتی در شورای شهر شیراز به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۶۰۹۹

معارفه جانشین حاجتی در شورای شهر شیراز به تعویق افتاد

سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این شورا گفت:  فرمانداری شیراز جواب درخواست نامه تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای شهر شیراز را ارایه داد و با این تصمیم موافقت کرد.

رئیس شورای شهر شیراز ظهر امروز چهارشنبه ۲۳  ۹۸  درخواست تعویق  معارفه عضو علی البدل این شورا را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستغیب با ارسال نامه‌ای فوری به فرماندار این شهرستان درخواست تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل این شورا تا تعیین تکلیف برخی موارد را مطرح کرده بود. 

وی در این نامه نوشت که غیبت حاجتی در جلسات شورا به دو ماه نرسیده و از این رو، نباید جانشین وی معرفی شود. 

محمدتقی تذروی سومین عضو علی‌البدل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفته بود: چهارشنبه ۲۳ مردادماه جاری فعالیت خود را در این شورا آغاز خواهم کرد.

در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت، به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید (اصلاح‌طلبان) باشد.

جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند.

به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفت.

تذروی که گرایش اصولگرایی دارد،‌گفت که روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ ساعت ۱۵ در صحن علنی و با حضور فرماندار شیراز و یا نماینده وی برای نشستن بر کرسی شماره ۱۳ این نهاد سوگند یاد می‌کند و به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد؛‌ صندلی که پیش از این در اختیار مهدی حاجتی قرار داشت،او حدود دو ماه است در زندان به سر می‌برد.

شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.

حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.

وی به یکسال زندان و همچنین تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس پیش از این اعلام کرد که حاجتی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی دوران محکومیت را می گذراند و این محکومیت ارتباطی با توئیت نگاری وی ندارد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: یکسال حبس و اقامت اجباری (تبعید) در یکی از استان‌های دیگر، حکم قضائی است که حاجتی به آن محکوم شده و این حکم در حال اجراست.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی حاجتی شورای اسلامی شهر شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری