Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه برای دیدار با مقامات ارمنستان به ایروان سفر کرد. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ARKA، دبیران شوراهای عالی امنیت ملی روسیه و ارمنستان در ایروان با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار، آرمن گریگوریان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان و همتای روس وی نیکولای پاتروشف طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به تعاملات هر دو کشور از طریق شوراهای امنیت ملی، سازمان‌های اجرایی، وزارت خانه‌های دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف هم چنین درباره روابط اقتصادی و تجاری و نیز در مورد وضعیت امنیت منطقه ای تبادل نظر کردند.

هم چنین همکاری ها میان ارمنستان و روسیه در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

دبیران شوراهای عالی امنیت ملی ارمنستان و روسیه سپس نتایج مذاکرات دو کشور در موضوعات امنیتی که روز سه شنبه در ایروان برگزار گردیده بود را جمع بندی کرده و تعاملات میان مسکو و ایروان در چارچوب سازمان های بین المللی را بررسی کردند.

پاتروشف در این دیدار بر اهمیت همکاری نزدیک روسیه و ارمنستان در موضوعاتی هم چون امنیت بین المللی اطلاعات میان دو کشور و در چارچوب سازمان های بین المللی تاکید کرد. وی خاطر نشان کرد که این موضوع برای توسعه پایدار دو کشور و هم چنین برای مبارزه موثر با تروریسم و افراط گرایی بسیار مهم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه بر سطح بالای این رایزنی ها و تفاهم متقابل و شباهت رویکردهای طرف های روسی و ارمنی برای حل مسائل مربوط به امنیت ملی تاکید کرد.

پس از این دیدار، پاتروشف با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان ملاقات کرد. دو طرف درباره راه های ایجاد همکاری میان دو کشور در زمینه های امنیتی، اقتصادی، سرمایه گذاری و تعاملات دو کشور در سازمان های بین المللی گفتگو کردند.

پاشینیان و پاتروشف هم چنین درباره حل مسائل بین المللی از جمله مساله ارائه کمک های بشردوستانه به مردم روسیه و کمک به دولت این کشور برای ایجاد شرایط زندگی صلح آمیز گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، شورای امنیت سازمان ملل باید به جلوگیری از وقوع یک درگیری در بوسنی و هرزگوین، جایی که اوضاع به سرعت رو به وخامت می‌رود، کمک کند.

به گزارش ایسنا، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: «دلیل درخواست فدراسیون روسیه برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، وخامت شدید اوضاع در بوسنی و هرزگوین است. وضعیت شکننده در آن کشور در آینده نزدیک تشدید خواهد شد.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات روسی در ادامه افزود: «ما اغلب می‌شنویم که شورای امنیت باید از درگیری جلوگیری کند. بسیاری از کشورها این موضوع را در راس دستور کار خود اعلام می‌کنند و دبیرکل سازمان ملل اغلب در مورد آن صحبت می‌کند. وضعیت بوسنی و هرزگوین، از نظر ما دقیقا موردی است که شورای امنیت می‌تواند نقش خود را در زمینه پیشگیری از آن نشان دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «شورای امنیت سازمان ملل باید به این وضعیت واکنش نشان دهد.»

نبنزیا ادامه داد، اعضای شورای امنیت نامه‌ای را از سوی یکی از سیاستمداران صرب بوسنی دریافت کرده تا نشست فوری شورای امنیت برگزار شود.

در این نامه آمده است: « تحولات مهمی در کشور در حال وقوع است که می‌تواند عملکرد و ثبات بوسنی و هرزگوین را تضعیف کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور