Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، اسماعیل احمدزاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، آلودگی‌های رودخانه سلمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این رودخانه در لب مرز حریم قم قرار دارد و برای برطرف کردن آلودگی آن نیازمند همکاری‌های بین دستگاهی هستیم چرا که در قوانین ابهاماتی وجود داشت در نتیجه قرار شد شهرداری ورود کرده و پسماند صنعتی در سایت ۱۸ هکتاری تخلیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم افزود: پسماند‌های ویژه ازنظر مکان‌یابی دارای حساسیت‌های خاص خود بوده و در مدیریت پسماند استان موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سازمان محیط‌زیست برای امحای ضایعات و پسماند صنعتی لیستی داده است، این کار به‌تازگی در استان قم نیز در حال انجام بوده و بیش از ۴۰ واحد موظف به انجام این کارشده‌اند.

احمدی‌زاده با بیان اینکه نزدیک‌ترین مکان برای تخلیه پسماند‌های صنعتی و ویژه کنار سایت شهرداری است، ابراز کرد: به دنبال آن هستیم در صورت تأیید این نقطه، پسماند‌های ویژه و صنعتی به این مکان انتقال یابد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ای که سازمان محیط‌زیست در نظر گرفته واحد‌ها هم میزان پسماند خود و هم نوع امحاء پسماند ویژه و صنعتی را اعلام کنند، نظر استان بیشتر این بوده که این نوع پسماند در مراکز دیگری امحاء شود، اما اجازه این کار داده نشده و امروز انجام آن را در کنار سایت البرز پیشنهاد داده‌ایم.

در ادامه جلسه معاون نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به‌قرار گرفتن رودخانه سلمان در مرز حریم شهری گفت: لازم است به‌منظور جلوگیری از دفن پسماند‌های ویژه و صنعتی در این رودخانه همکاری‌های لازم بین دستگاه‌ها انجام گیرد.

حسین شریفی خاطرنشان کرد: سازمان‌های ذی‌نفعی مانند سازمان صمت باید برای پاکسازی و جلوگیری از دفن پسماند‌های ویژه در بستر رودخانه سلمان وارد عمل شده و در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/الف

برطرف کردن آلودگی‌های رودخانه سلمان قم نیازمند همکاری‌های بین دستگاهی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است