Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا: علی برزمینی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار برنا به افزایش 1000 درصدی اعتبار اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در سال 97 نسبت به سال 96 اشاره داشت و افزود: اعتبار اداره کل در سال 97 حدود هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی کودکان کار در استان گلستان اظهار کرد: یک دسته از کودکان کار و خیابانی عملا متکدی هستند و با توجه به اینکه خانواده ها در شرایط مالی خوبی نیستند، این کودکان مجبور به تکدی گری در سطح خیابان میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ما در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زمینه ی کار را برای این کودکان در یک محیط خاص فراهم کردیم اما خانواده این کودکان با بیان اینکه فرزندشان خارج از این محیط درآمد بالاتری دارد، مانع حرفه آموزی و کار کودکان در این محیط شدند.

برزمینی ادامه داد: متاسفانه خانواده های این کودکان به آینده آنان بی توجه هستند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود صرفا کسب درآمد از همه پارامتر ها برای آنان مهم تر می باشد که این موضوع تلاش و همت مسئولین را در طراحی افق های دراز مدت برای این کودکان و خانواده هایشان میطلبد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: با توجه به مبلغ بسیار اندک کمک های نهاد های حمایتی، نبود ابزار و عدم تامین شرایط مناسب برای جمع آوری، نگه داری و حرفه آموزی این کودکان، متاسفانه همچنان به این آسیب اجتماعی مبتلا هستیم.

برزمینی در ادامه به طرح تقسیم کار ملی و عدم رضایت از روند اجرای این طرح در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در طرح تقسیم کار ملی برای تمامی دستگاه ها شرح وظیفه تعریف شده است اما متاسفانه در اجرای این طرح دستگاه ها در رابطه با طرح ایده های نو و جدید حساسیت به خرج نمیدهند و کماکان با شرح وظایف ذاتی خود عمل می کنند و در راستای اجرای وظایف تعریف شده در این طرح رغبت چندانی ندارند.

برزمینی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص استفاده از نخبه های فرهنگی و طرح ایده های جدید در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: تمام تلاش ما استفاده از نخبه های فرهنگی است اما این نخبه ها بایستی در غالب تشکل ها، ایده های خود را ارائه دهند.

وی ضمن اشاره به لزوم استفاده از شیوه های جدید با حفظ محتوا در مباحث فرهنگی و اجتماعی ، اضافه کرد: به طور کلی استفاده از نخبگان فرهنگی و خارج شدن از چارچوب های معمول در حوزه اجتماعی و فرهنگی نهادینه نشده است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بر مناطق حاشیه نشین است، اظهار کرد: از آنجاییکه مناطق حاشیه  شهرها کانون آسیب های اجتماعی می باشد بیش از 50 درصد از بودجه اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در مناطق حاشیه نشین هزینه میشود.

برزمینی در پایان با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری جهت برنامه ریزی برای مناطق حاشیه شهر برای نخستین بار در گلستان، اضافه کرد: برای این دفاتر اعتباری حدود یک میلیارد تومان اختصاص یافته است و ما سعی میکنیم توجه تمام دستگاه ها را به این مناطق جلب کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی درآمد شرایط اقتصادی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور

تابناک _ سرلشکر جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله با حمایت از «طرح نور»، تأکید کرد: در همهٔ ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی امکان اشتباه وجود دارد، با تذکر رهبر انقلاب اشتباهات «طرح نور» رفع می‌شود نه اینکه کل طرح زیر سوال برود، بنابراین وظیفهٔ همه است که از این کار حمایت بکنند.

سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحهٔ حجاب و عفاف، گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد باید در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند. 

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود‌.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله در پایان به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • حساسیت فصلی کودکان
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت