Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:23:40 GMT

توسعه شهرها و بهداشت عامل افزایش مصرف آب آشامیدنی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۷۲۶۵

توسعه شهرها و بهداشت عامل افزایش مصرف آب آشامیدنی است

زهره تشیعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اردستان افزود: بر این اساس با تمهید اقدام‌های فنی و آموزشی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سال گذشته مصرف آب آشامیدنی در این استان کاهش نزدیک به هفت درصدی داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه فرهنگ آب از سه سال گذشته در اصفهان بیان کرد: کار تبلیغاتی موثری بر روی جامعه هدف شامل بانوان شاغل و خانه‌دار، کودکان و دانش آموزان صورت گرفته و افزون‌بر ۷۰ هزار نفر از جمله ۲۵ هزار دانش آموز در نشست‌های مرتبط با مصرف بهینه آب آموزش دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس خانه فرهنگ آب اصفهان اضافه کرد: با برگزاری پویش بانوی آب نیز تلاش داریم تا نشست‌های گوناگون آموزشی در نقاط مختلف استان اصفهان برگزار کنیم که نخستین برنامه امروز در اردستان با حضور بانوان شاغل در دستگاه‌ها برگزار شد.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ اکیپ مروجین مصرف بهینه آب نیز در استان اصفهان فعال هستند که به مشترکین پر مصرف اخطار داده و در صورت رعایت نکردن، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

تشیعی همچنین از آمادگی تحویل اقساطی وسایل کاهنده مصرف آب به مشترکان خبر داد و از خانواده‌ها خواست در صورت تمایل برای نام‌نویسی با شماره ۱۵۲۲ تماس بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی یادآور شد: سه درصد از مجموع آب جهان شیرین است اما تنها یک درصد آن در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود؛ نمی‌توان این مایع گران‌بها را به راحتی از دست داده و تبدیل به فاضلاب کرد.

رییس اداره آب و فاضلاب اردستان نیز در ادامه اظهار داشت: سه اکیپ مروجین مصرف بهینه آب هم‌اکنون در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد فعال هستند که با مراجعه حضوری و آموزش توانستند، نقش موثری در کاهش میزان مصرف آب در بخش خانگی ایفا کنند.

سید عباس شریعتمدار، سرانه مصرف روزانه ۱۵۰ لیتری آب در اردستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۸۳ درصد مشترکین در بخش خانگی هستند که ۷۵ درصد منابع این شهرستان را مصرف می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های موجود در بخش شاخص‌ها و نماگرهای آب شهری، تعداد مشترکان فعال آب در استان پنج میلیون نفری اصفهان (به جز شهرستان کاشان) بیش از یک میلیون و ۱۲۵ هزار مشترک و تعداد انشعاب خانگی نیز به افزون‌بر یک میلیون و ۱۴ هزار مورد می‌باشد که البته این رقم رو به رشد است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با ۱۴ هزار مشترک آب در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اصفهان کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست های ما در خصوص برنج توسعه سطح زیرکشت نیست، بلکه با افزایش عملکرد در واحد سطح بدنبال خوداتکایی هستیم.

او سطح زیرکشت برنج در سال گذشته را ۷۷۰ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال بدلیل شرایط مساعد بارش، سطح زیرکشت برنج همانند سال قبل باشد.

سهرابی ادامه داد: با توجه به آنکه عملیات کشت در شالیزارها به تازگی آغاز شده و همواره ادامه دارد، لذا از الان نمی توان برآوردی راجع به تولید داشت.

مجری طرح خودکفایی برنج سرانه مصرف برنج به ازای هرنفر را ۳۵ کیلو اعلام کرد و افزود: با احتساب جمعیت کشور و جمعیت اتباع و ذخایر استراتژیک ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن از این میزان در داخل تولید و مابقی کسری از طریق واردات تامین می شود.

او گفت: بنابر ابلاغ مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم که کشاورزان هستند، امکان افزایش ضریب خودکفایی با تامین بذور اصلاح شده، خرید ماشین آلات و دنباله بندها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، تامین و کنترل بیولوژیک بیماری و توسعه ارقام پرمحصول وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است