Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@12:39:35 GMT

خرید حمایتی گوجه فرنگی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۷۵۷۴

خرید حمایتی گوجه فرنگی آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه هماهنگی خرید حمایتی گوجه فرنگی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری مرودشت برگزار شد.

در این نشست، کشاورز مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی مرکزی کشور، قیمت قطعی گوجه فرنگی در این طرح را یک هزار و صد تومان عنوان کرده و افزود: این قیمت کارخانه بوده و در مکان‌هایی مانند کامفیروز که از مرکز فاصله دارند نیز مراکز خرید دایر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارخانه‌هایی که امکان خرید گوجه را دارند باید کد IR که کد مخصوص صادرات است را دارا باشند و اولویت نیز با کارخانه‌هایی است که امکان تولید رب اسپتیک را داشته باشند.

 مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی مرکزی کشور، زمان اجرای طرح را امروز چهارشنبه بیست و سوم مرداد ماه اعلام کرد.
کشاورز اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح در مرودشت ۴ کارخانه که دارای شرایط لازم باشند جهت تحویل گوجه فرنگی معرفی خواهند شد و خرید نیز تا زمانی که قیمت گوجه زیر هزار و صد تومان باشد انجام خواهد شد.

در این جلسه، فرماندار شهرستان مرودشت گفت: با وجود محدودیت‌های اعمال شده، و به علت بی توجهی کشاورزان به سطوح ابلاغی، با کشت گوجه فرنگی در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی رو به رو هستیم.

پیکری، با بیان اینکه امسال در بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت گوجه انجام شده است، افزود: با اجرای طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان امیدواریم از متضرر شدن گوجه کاران جلوگیری شود.

محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر این که نباید از تولید برآشفته شویم، گفت: باید برای تولید و عرضه محصولات برنامه داشته باشیم و با مدیریت صحیح در بخش کشاورزی و با توجه به نیاز داخلی و میزان صادرات از کشاورزان حمایت کنیم.

او، سطح زیر کشت گوجه در کشور را ۸۰ هزار هکتار دانست و افزود: برداشت محصول در شهرستان مرودشت با برداشت در ۱۲ استان همزمان شده است.

برومندی ادامه داد: طی جلسات و رایزنی‌های متعدد با وزیر کشاورزی و مسئولان مربوطه طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان ابلاغ شده و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری آن را عملیاتی خواهد کرد و آغاز اجرای این طرح نیز از شهرستان مرودشت خواهد بود.

انتهای پیام/چ

خرید حمایتی گوجه فرنگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی

به گزارش خبرآنلاین، سیده سمیه اصغری بیان کرد: آلرژی فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان داده و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد می‌شود.

وی بیان کرد: تغییرات سبک غذایی نیز ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند لذا افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی شما سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود.

اصغری گفت: زنجبیل ماده غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک کرده و لذا چای زنجبیلی گزینه خوبی برای این فصل است.

به گزارش ایسنا، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهتر است در طول فصل آلرژی از مرکباتی مثل پرتقال،گریپ فروت و لیمو ترش استفاده کنید، افزود: استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیمو ترش تازه به غذا و سالاد می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وی بیان کرد: ماده فعال زردچوبه کورکومین که ضد التهاب شناخته شده است سبب کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی می‌شود،اگرچه هر وقت از ویتامین سی حرف می‌زنیم اسم مرکبات همیشه در ذهن ما می‌آید اما گوجه فرنگی نیز تامین کننده ۲۶ درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین است.

اصغری افزود: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سبب سرکوب التهاب می‌شود و در زمان پخت راحت تر در بدن جذب شده و بنابراین برای تقویت بیشتر گوجه فرنگی پخته شده را انتخاب کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: امگا ۳ در ماهی می‌تواند مقاومت شما را در برابر آلرژی بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده که امگا ۳ به کاهش باریک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: کورستین در پیاز به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کرده و علایم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه قرار دارند. پخت و پز، محتوای کورستین پیاز را کاهش داده بنابراین برای تاثیر حداکثری بهتر است پیاز به صورت خام مصرف شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903095

دیگر خبرها

  • کشت و برداشت ۱۵ کیلو گوجه فرنگی در گونی‌های پلاستیکی (فیلم)
  • اطلاعاتی مهم درباره غذاهای کنسروی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی