Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره آب‌‌وفاضلاب شهری کوهدشت با بیان اینکه از سال‌های گذشته سطح آب‌های زیرزمینی این شهر افت کلی پیدا کرده‌، گفت: ۶حلقه چاه آبرفتی در داخل شهر کوهدشت حفاری‌ شده‌است. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، میرحسین فاضلیان ظهر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه آب در این شهرستان اظهار داشت: سطح آب‌های زیرزمینی کوهدشت در سال‌های گذشته به دلایلی مانند خشکسالی و برداشت بی‌رویه افت کلی پیدا کرده به‌طوری‌که سطح استاتیک آب در این شهرستان در گذشته 30 متر بوده، اما اکنون به حدود 70متر رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از چاه‌های آب شمال کوهدشت از مدار بهره‌برداری خارج‌شده، افزود: شرکت آب‌وفاضلاب این شهر برای تأمین آب مردم 2برنامه میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار دارد که برنامه بلندمدت در حال مطالعه است.

مدیر اداره آب‌‌وفاضلاب شهری کوهدشت با بیان اینکه در وضعیت کنونی این شهر روزانه چاه آب از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود و باید آب شرب مردم را نیز در این شرایط تأمین کرد، عنوان کرد: هشت حلقه چاه آب که سال گذشته از مدار خارج شده‌بود را بهسازی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: 260 لیتر آب بر ثانیه در زمستان‌ پاسخگوی آب مردم  شهر کوهدشت است، اما در تابستان امسال 450 لیتر بر ثانیه آب تولید می‌شود.

فاضلیان با اشاره به حفاری چاه‌ها در سطح شهر کوهدشت گفت: 6 حلقه چاه آبرفتی در داخل این شهر حفاری‌شده و برخی این چاه‌ها نیز به‌دلیل نبود فضا طبق توافق در داخل فضای سبز شهرداری حفر شده و آب این فضا را نیز تأمین می‌کند.

هشدار برای اصلاح مدیریت مصرف؛ سطح سفره‌های آب زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافتمحور زنجان ـ ابهر دارای بیشترین افت آب زیرزمینی استبارش‌های اخیر نشان از تاثیر کم بر کسری سفره‌های آب زیرزمینی یزد دارد

مدیر اداره آب‌‌وفاضلاب شهری کوهدشت با تقدیر از امام‌جمعه و نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان برای پیگیری تأمین آب مردم این شهر خاطرنشان کرد: در منطقه هزارمنی عبدولی 6نقطه را برای حفاری چاه و برنامه میان‌مدت آبرسانی به شهر کوهدشت مشخص کرده‌بودیم.

فاضلیان با اشاره به اینکه تمام چاه‌های آب ما به‌صورت 24ساعته فعال است، اظهار داشت: مردم باید ما را با صرفه‌جویی در مصرف آب یاری کنند تا شاهد افت فشار آب در کوهدشت نباشیم.

وی با بیان اینکه آب زیرزمینی این شهر جوابگوی نیازهای مردم نیست و ان‌شاءالله سد معشوره به بهره‌برداری برسد، افزود: شهرداری باید برای مواقع احتمالی آتش‌سوزی در مزارع یک چاه آب کشاورزی اجاره کند تا در مواقع ضرورت از آب این چاه برای اطفای حریق و حتی آبیاری فضای سبز استفاده شود.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش در راستای بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان کوهدشت و رومشکان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اتفاقات خوب در شهرستان کوهدشت تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های درمانی شهرستان است، دو طرح اصلی شامل ستاد شبکه و هم‌زمان درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی شهرستان است، امروز تصمیم گرفته شد تا پایان سال به اتمام برسد.

بهروز رحیمی افزود: طرح مرکز جامع سلامت تا یک ماه آینده پس از تجهیز و افتتاح خواهد شد و یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی رازی است که یکی از طرح‌های اولویت‌دار است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور قرار دارد و خوشبختانه طرح فعال است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان رازی کوهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیمارستان رومشکان بایستی مالکیت زمین آن تعیین تکلیف شود، قبلاً نیز در زمینه ماده ۲۳ و حصار کشی آن اقداماتی انجام‌شده است، اختلاف نظرات را امروز حل می‌کنیم که طرح فعال شود و تا پایان دولت سیزدهم همه طرح‌های بهداشتی به اتمام خواهند رسید.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • کوهدشت جاده کمربندی ندارد
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد