Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:57:44 GMT

امروز به‌خاطر گرفتاری برادران کشمیری‌ خود ناراحتیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۴۰۴

امروز به‌خاطر گرفتاری برادران کشمیری‌ خود ناراحتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان همزمان با افزایش تنش‌ها بین این کشور و هند وارد بخش تحت کنترل اسلام آباد در کشمیر شد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که روز گذشته پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود تا جلسه‌ای اضطراری درباره منطقه مورد مناقشه کشمیر برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر امروز چهارشنبه خان به‌مناسبت روز استقلال پاکستان و ۹ روز پس از تصمیم جنجالی هند در لغو بخشی از اختیارات ویژۀ ایالت جامو و کشمیر انجام شد.

نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای به مناسبت روز استقلال این کشور اعلام کرد: روز استقلال فرصتی برای یک خوشحالی بزرگ است؛ اما امروز ما به‌خاطر گرفتاری برادران کشمیری‌ خود در جامو و کشمیرِ اشغال شده که قربانی ظلم و ستم هند هستند، ناراحتیم.

عمران خان در ادامه افزود: من به برادران کشمیری خود اطمینان می‌دهم که ما در کنار آن‌ها هستیم. اقدامات هند در کشمیر موضع پاکستان درباره استقلال و ادامه مسیری که گذشتگان آغاز کرده بودند را تقویت کرد.

این وضعیت درحالی است که پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده تا درباره تصمیم هند مبنی بر لغو اختیارات ویژه جامو و کشمیر تشکیل جلسه دهد.

کشمیر پس از استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ میلادی، میان این دو کشور تقسیم شد، ولی هر دو مدعی حاکمیت بر کل این منطقه هستند.

رهبران محلی در جامو و کشمیر هشدار داده‌اند که لغو اختیارات ویژه این ایالت به عنوان تعرضی به مردم کشمیر تلقی خواهد شد. طی ۳۰ سال گذشته در جریان شورش‌ها علیه حاکمیت هند بر این ناحیه بیش از ۵۰ هزار نفر کشته شده اند.

ناحیه کشمیر عامل اصلی دو مورد از سه جنگی بوده که تاکنون بین هند و پاکستان که هر دو قدرت هسته‌ای هستند، روی داده است.

هند وضعیت خودمختاری در کشمیر را لغو کرده و براساس تصمیم دولت هند، ایالت جامو و کشمیر دیگر حق تصویب قوانین داخلی خود را ندارد و غیر کشمیری‌ها می‌توانند در این ایالت زمین و مستغلات بخرند. با اعلام لغو این امتیازات، خطوط تلفن ، اینترنت و شبکه های تلویزیونی در ایالت جامو و کشمیر قطع شده است و دولت هند محدودیت‌هایی برای رفت و آمد و تجمعات اعمال کرده است.

کد خبر 4692847

منبع: مهر

کلیدواژه: عمران خان جامو کشمیر هندوستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عراق ایران دونالد ترامپ روسیه عربستان سعودی جنگ 2015 یمن ترکیه افغانستان کشمیر هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.

آصف باصره مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.

آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

حجت الاسلام  لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی پوشان (+عکس)
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی‌پوشان+عکس
  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان