Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و لشکری، حسینیه حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا،سردار اصغر عباسقلی‌زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این مراسم اظهار کرد: باید تمامی مسئولان در راستای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان کمک کنند تا شرمنده شهدا نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رابطه با محتوای باغ موزه تنها یک گام نهایی و جهادی باقی مانده است که به همت مسئولان و همراهی آنان، عملی شده و این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: این باغ موزه محفلی برای یادآوری ایثارگری‌ رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و باید این مکان به مرکز مراسمات مذهبی و تجمع رزمندگان و پیشکسوتان نیروهای مسلح هم‌چنین مرکز نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شود.

شهردار کلانشهر تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از بحث‌های مقابله با تهاجم فرهنگی، گسترش فرهنگ شهادت است که انتقال این فرهنگ وظیفه‌ی همگانی است اما نتوانستیم عامل و نگهبان خوبی در این زمینه باشیم. 

ایرج شهین‌باهر در ادامه گفت: برای سرداران لشکر عاشورایی و ایثارگران که هشت سال مانند ستاره می‌درخشیدند نتوانستیم کاری کنیم و احساس حقارت می‌کنیم اما باید برای مجاهدانی که جانشان را در راه دفاع از وطن فدا کرده‌اند، کاری کنیم و فضا برای جذب جوانان آماده شود.

شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در این مراسم بیان کرد: اولین فاز این پروژه در سال ۱۳۸۹ توسط شهرداری تبریز با زیربنای ۴۲ هزار مترمربع و کلید خورد که در سال ۹۶ با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

باقر خوشنواز در این رابطه افزود: فاز اول پروژه شامل سالن مطالعه، کتابخانه، سالن اجتماعات و نمایشگاه است.

وی در ادامه گفت: فاز دوم این پروژه نیز با مساحت عرصه ۱۰ هزار و زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع در آبان سال ۹۶ شروع شد و مرداد ماه سال‌جاری به اتمام رسید.

حسینیه شهدای گمنام در پارک شمیم پایداری تبریز، دارای صحن حسینیه و حوضخانه، مهمانسرا، وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات رفاهی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت