Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:58:13 GMT

نشت آب منازل شهرک شهید بهشتی شیراز برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۷۰۱

نشت آب منازل شهرک شهید بهشتی شیراز برطرف شد

خدا بخش نظر پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز روز چهارشنبه اعلام کرد : این حادثه در خیابان بوستان کوچه ۲ شهرک  شهید بهشتی رخ داد و به دنبال تماس با مرکز ۱۲۲ این شرکت ، چهار گروه  عملیاتی شامل امداد و حوادث ،کنترل کیفیت آب، نشت یابی شبکه و نشت یابی انشعابات به منطقه اعزام شدند و گروه‌ها  جهت تشخیص علت نشت آب ،عملیات تخصصی مرتبط را به طور جداگانه شروع  کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر پور با بیان اینکه این شهرک شرایط خاص اقلیمی دارد گفت: شهرک شهید بهشتی  با وسعت ۱۱۳ هکتار با ۲۲ کیلومتر طول شبکه آب رسانی و ۴۰۶۸ فقره انشعاب بر روی لایه های رس سیلتی و رس ماسه ای با شیب بالغ بر ۳ درصد از شمال غربی به جنوب شرقی  قرار گرفته و همین ویژگی ها  موجب  حرکت زیر سطحی نشت آب در جهت شیب شده بود .

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز  به دلیل عدم وجود علایم نشت سطحی آب در محل وقوع حادثه ، تشخیص ترکیدگی لوله بسیار پیچیده و زمان بر بوده است .علاوه بر این موضوع به دلیل انحلال املاح در مسیر حرکت آب در لایه های ذکر شده تشخیص منشاءآب به کمک کلر باقی مانده و میزان املاح  محلول میسر نبود .

وی اضافه کرد : نهایتا پس از قطع آب ورودی به شهرک در دو نوبت و کاهش نشت ورودی به چاهک ها و زیر زمین ۲ باب منزل ، محل وقوع حادثه در بالادست منازل مذکور در فاصله ۳۵۰ متری واقع در خیابان زنبق کوچه ۲ شناسایی شد که پس از رفع شکستگی شبکه ، نشت آب کاملا مرتفع گردید. علاوه بر این اقدامات ، به منظور افزایش ضریب اطمینان ، اکیپ عملیاتی مشاور مجهز به دستگاه های پیشرفته نشت یابی جهت بررسی بیشتر در محدوده شهرک مذکور به منطقه اعزام و نشتی دیگری مشاهده نشد. 

۶۱۱۳ / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • خسارت سیلاب به منازل مردم در شهرک شهید کشوری ایلام
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار