Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@19:09:54 GMT

جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۷۶۵

جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب هستند

جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب هستند

همایش تخصصی تبیین دکترین کلان فرهنگی با حضور کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و با سخنرانی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری سردار دکتر حسین محبی با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی سه شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب می باشند که توسط مقام معظم رهبری مطرح و تبیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون فرهنگی وتبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از همه جوانان را مخاطب خود قرار دادند چون این جوانان هستند که می بایست نقش آفرین گام دوم انقلاب باشند و با حرکت خود در چله دوم افتخار آفرینی نمایند.

دکتر حسین محبی اظهار کرد: خودسازی یک واژه عرفانی است و مقام معظم رهبری همانگونه که واژه های نظامی را وارد حوزه فرهنگی نمودند این بار هم با مطرح کردن واژه خودسازی در بیانیه گام دوم انقلاب در واقع این واژه را از حوزه اخلاق فردی به حیطه اخلاق اجتماعی و انقلابی انتقال دادند.

این مقام مسئول در بیان تبیین واژه جامعه پردازی و تمدن سازی ابراز داشت: در 40 سال ابتدایی انقلاب اسلامی بحث جامعه پردازی انقلاب محدود به کشور و نهایتا منطقه ای که در آن واقع شدیم می شد اما در چله دوم انقلاب مشکلات جهان مشکلات انقلاب اسلامی هم محسوب می شود و باید برای آن راهکار ارائه دهد.

وی افزود: در بحث تمدن سازی هم ، همه برنامه ریزی ها و  اقداماتی که برای ایجاد یک تمدن نیاز است می بایست صورت پذیرد.

سردار دکتر محبی در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: کشور های دنیا در اوایل انقلاب اسلامی به دو بلوک شرق و غرب متکی بودند یا وابسته به امپریالیزم و سوسیالیسم بودند و این دو بلوک برای تقسیم کردن دنیا بین خودشان به توافق رسیدند اما انقلاب اسلامی به عنوان قلب سوم پا به عرصه جهان گذاشت، راه سعادت جامعه را عمل به فرامین الهی و پیاده سازی احکام خدا معرفی نمود.

وی افزود:در خلال جریانات جهانی رفته رفته کمونیزم از بین رفت و امروز دنیا شاهد دو قطب جهانی است یکی اسلام و دیگری غرب سیاسی، وتلاش ها باید به گونه ای باشد که در چله دوم انقلاب اسلامی دنیا زیر سیطره یک قطب و آن هم تمدین اسلامی قرارگیرد.

شایان ذکر است: مولودی خوانی،اجرای تواشیح توسط گروه هنری حب الحسین علیه السلام و تقدیم احکام فرهنگیان استان پایان بخش همایش تخصصی تبیین دکترین کلان فرهنگی در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: همایش سپاه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است