Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:53:50 GMT

وزیر خارجه پاکستان با لاوروف رایزنی کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۹۲۸۹

ساعت 24- وزیر خارجه پاکستان در تماسی تلفنی با لاوروف درباره اوضاع کشمیر رایزنی کرد.

به گزارش دنیا نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره آخرین تحولات مرتبط با کشمیر با وی به گفتگو پرداخت.

وزارت خارجه پاکستان در این خصوص با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شاه محمود قریشی در این رایزنی تلفنی گفت که اقدام هند علیه جامو و کشمیر بر خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، قریشی در رایزنی مذکور با لاورف در خصوص مشکلاتی که مردم این منطقه با آن مواجه هستند نیز ابراز نگرانی کرده است.

گفتنی است، اقدام دهلی در لغو خودمختاری کشمیر تحت کنترل هند، تنش های زیادی را در منطقه به وجود آورده است. 

در همین رابطه « اسد ماجد خان» سفیر پاکستان در آمریکا اظهار داشت که ممکن است نظامیان پاکستانی از مرز افغانستان به کشمیر اعزام شوند.

این وضعیت درحالی است که پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده تا درباره تصمیم هند مبنی بر لغو اختیارات ویژه جامو و کشمیر تشکیل جلسه دهد.

کشمیر پس از استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ میلادی، میان این دو کشور تقسیم شد، ولی هر دو مدعی حاکمیت بر کل این منطقه هستند.

رهبران محلی در جامو و کشمیر هشدار داده‌اند که لغو اختیارات ویژه این ایالت به عنوان تعرضی به مردم کشمیر تلقی خواهد شد. طی ۳۰ سال گذشته در جریان اعتراضات علیه حاکمیت هند بر این ناحیه بیش از ۵۰ هزار نفر کشته شده اند.

ناحیه کشمیر عامل اصلی دو مورد از سه جنگی بوده که تاکنون بین هند و پاکستان که هر دو قدرت هسته‌ای هستند، روی داده است.

هند وضعیت خودمختاری در کشمیر را لغو کرده و براساس تصمیم دولت هند، ایالت جامو و کشمیر دیگر حق تصویب قوانین داخلی خود را ندارد و غیر کشمیری‌ها می‌توانند در این ایالت زمین و مستغلات بخرند. با اعلام لغو این امتیازات، خطوط تلفن ، اینترنت و شبکه های تلویزیونی در ایالت جامو و کشمیر قطع شده است و دولت هند محدودیت‌هایی برای رفت و آمد و تجمعات اعمال کرده است.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روز دوم سفر خود به پاکستان به لاهور سفر کرد.

ورود رئیس جمهور به لاهور اهدای گل دو کودک پاکستانی با ورود رئیسی به لاهور خوش آمدگویی مقامات با ورود رئیس جمهور به لاهور اهدای گل به مزار اقبال لاهوری اهدای گل به مزار اقبال لاهوری ادای احترام رئیس جمهور بر سر مزار اقبال لاهوری امضا دفتر یادبود مقبره اقبال لاهوری توسط رئیسی حضور رئیس جمهور در دانشگاه ایالت پنجاب لاهور شور و اشتیاق نخبگان و دانشجویان ایالت پنجاب لاهور با دیدن رئیس جمهور کشورمان سخنرانی رئیسی در بین دانشجویان و نخبگان ایالت پنجاب لاهور حضور رئیسی در بین دانشجویان و نخبگان ایالت پنجاب لاهور ورود رئیس جمهور به شهر کراچی اهدای گل دو کودک پاکستانی با ورود رئیسی به کراچی خوش آمدگویی مقامات کراچی به رئیس جمهور کشورمان اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور حضور رئیسی در آرامگاه محمدعلی جناح

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر