Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افراد زلزله زده توسط صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون به ترتیب به ۹۰ و ۸۵ درصد تعهدات خود در خصوص پرداخت تسهیلات عمل کرده اند، از عملکرد پست بانک و بخصوص بانک کشاورزی در این خصوص انتقاد کرد و گفت: عملکرد آنها با پرداخت به ترتیب ۶۳ و ۴۶ درصد قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با بیان اینکه با این روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی نمی توان چندان به اشتغالزایی در مناطق زلزله زده امیدوار بود،گفت: اینکه یک بانک بعد از گذشت حدود ۲ سال از زلزله هنوز نتوانسته به نیمی از تعهدات خود در قبال اشتغالزایی این مناطق عمل کند بسیار بد است.

استاندار کرمانشاه این تعلل در پرداخت تسهیلات را نوعی فرصت سوزی از سوی مدیران دانست و گفت: این دسته از افراد بهتر است به دلیل عملکرد ضعیف خود محاکمه شوند.

وی خطاب به مدیر شعب بانک کشاورزی عنوان کرد: اگر قادر به پرداخت تسهیلات مصوب شده نیستید این موضوع را رسما اعلام کنید تا از طریق مراجع کشوری پیگیری شود.

بازوند همچنین به مدیر بانک کشاورزی استان مهلت داد تا ظرف مدت یک ماه آینده و تا تاریخ ۲۳ شهریور میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداختی خود را به ۸۰ درصد برساند.

استاندار کرمانشاه همچنین از مدیران صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک خواست حداکثر تا پایان مهرماه، به ۱۰۰ درصد تعهد خود عمل و مبلغ مصوب شده را در اختیار افراد زلزله زده برای اشتغالزایی قرار دهند.

وی در پایان گفت: افراد زلزله زده برای ایجاد شغل و گذران زندگی نیاز به این تسهیلات دارند و مدیران بانک ها باید نهایت همکاری را با این افراد داشته باشند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از تایید حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها با ۴۴۵ هزار نفر قرارداد امضا کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

وی با یادآوری این‌که تاکنون یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: بانک‌ها تاکنون با 445 هزار و 68 نفر (30 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

به گزارش تسنیم،  اوایل اسفندماه سال گذشته دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازیاز ثبت‌نام یک میلیون و 462 هزار و 160 متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده بود.

تا آن زمان از این تعداد یک میلیون و 296 هزار و 915 متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شد‌ه‌ بودند. از این تعداد نیز 895 هزار و 668 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با 381 هزار و 763 متقاضی (29.4 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است.  نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد