Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، مرتضی نجفی قدسی، مدیردارالقرآن علامه طباطبایی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به این گروه گفت: علامه طباطبایی علاوه بر فقه، اصول، تفسیر و فلسفه در عرفان و اخلاق نیز سرآمد بودند و معنویت و آثار تقوی در ایشان متبلور بود.

وی با بیان اینکه علامه، عالمی متخلق به اخلاق الهی بود، افزود: اهل بیت(ع) حقایق هستی را می‌دیدند و اهل عرفان نیز در راستای تبعیت از اهل بیت به حقایقی از عالم پی می‌برند؛ کسانی که اولیاء الهی هستند دارای این قوه هستند که می‌توانند تسبیح موجودات هستی را درک کنند و بشنوند، همان طور که در آیات شریفه قرآن به تسبیح موجودات تصریح شده است یا در داستان حضرت سلیمان، سخن از شنیدن گفت و گوی مورچه‌ها با هم دیگر از سوی سلیمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی قدسی بیان کرد: علامه طباطبایی دارای این مرتبه عرفانی بود که صدای تسبیح موجودات را می‌شنید و یا وقتی به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می شد و سلام می‌داد جواب سلام آن حضرت را می‌شنید و سخنان غیبی به گوش او آشنا بود.

وی ادامه داد: صبیه ایشان که همسر شهید آیت الله قدوسی هستند، نقل می‌کردند ما خیلی دوست داشتیم که با پدر به حرم مشرف شویم زیرا وقتی ما با پدرمان به حرم می‌رفتیم و سلام می‌دادند، گاهی از ما می‌پرسیدند که آیا شما هم جواب سلام را شنیدید؟ یا از همسر مکرمه ایشان نقل است که شبی دیدم علامه از رختخواب برخاسته و استراحت نمی‌کنند و وقتی دلیلش را پرسیدم، فرمودند صدای تسبیح موجودات اجازه نمی‌دهد که بخوابم! لذا من هم با آنها همراه شدم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: از این جهت است که می‌گوییم علامه یک عالم ربانی و انسان خدایی بود و هر کسی که با او ملاقاتی داشت او را این گونه می‌یافت.

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان از کتابخانه و اتاق محل زندگی علامه طباطبایی و از برخی آثار باقیمانده از ایشان بازدید کردند.

یادآور می‌شود این گروه از جوانان شیعه از کشور انگلیس از سوی موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم برای شرکت در دوره شیعه‎شناسی در قم حضور یافته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا بازدید دارالقرآن علامه طباطبایی قم نجفی قدسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس

باشگاه سپاهان چند هدیه به ژوزه مورایس داد.

طرفداری | ژوزه مورایس جدیدترین مسلمان فوتبال ایران است.

ژوزه مورایس پس از بازی با استقلال ملاثانی در نشست خبری اعلام کرد مسلمان شده و از این پس تابع این دین است.

باشگاه سپاهان امروز به همین مناسبات هدیه‌هایی را به مورایس تقدیم کرد که بین آن‌ها قرآن، مهر و تسبیح دیده می‌شود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی