Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۸۰ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات گاز رسانی انجام شده که این امر از اقدامات مهم برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و صیانت از آنها به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، یازدهمین نشست ستاد ملی مدیریت بوم سازگان زاگرس شامگاه چهارشنبه ( ۲۳ مرداد) با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس, نماینده گچساران و باشت در مجلس, معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان مراتع و ابخیزداری کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و روسای منابع طبیعی ۱۱ استان حوزه زاگرس در یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«غلام محمد زارعی» در این نشست، گفت: برخی از سرمایه ها ملی و برخی منطقه ای هستند که نقش حیاتی دارند و باید متناسب با سرمایه ها احساس مسئولیت کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفاظت از چهار عنصر آب، خاک، باد و جنگل تاکید کرد و اظهار داشت: این عناصر ارزشمند امروز به دلیل پیشرفت جوامع و افزایش جمعیت به مخاطره افتاده اند که مشکل آفرین خواهند شد.

 

وی ادامه داد: دولت و مجلس در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به موضوع منابع ملی نگاه مثبت و مهمی دارند و باید این دیدگاه به یک فرهنگ و معارف عمومی تبدیل شود.

 

زارعی ابراز داشت: حوزه زاگرس یکی از کانون های مهم کشور محسوب می شود و امیدواریم با صیانت بهتر و حفاظت از جنگل ها و مراتع، مشکلات و تهدیدهای پیش روی این عرصه مهم و حیاتی مرتفع شود.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس مرکزی و وجود قله مرتفع دنا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه مردم این استان سالیان دراز است که در کنار منابع خداددای زندگی کرده اند و در حفاظت از این منابع نیز تلاش می کنند، گفت: ۸۷ درصد منابع ملی و جنگل ها را در این استان شاهد هستید که بخشی از آن به خاطر صیانت مردم از جنگل ها و مشارکت آنها در حفظ محیط زیست است.

 

زارعی اضافه کرد: ۱۰ درصد آب کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود و طبیعی است که این محیط در شرایط بارندگی بالا نیازمند برنامه ریزی کارشناسی شده و هوشمندانه است.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع آبخیزداری همواره یکی از مسائل مهم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و نیاز است که توجه ویژه ای به آن شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه زاگرس قرار دارد از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و بخش زیادی از این گیاهان نادر و خاص این اقلیم است.

 

زارعی تاکید کرد: در ۸۰ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات گاز رسانی انجام شده که این امر از اقدامات مهم برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و صیانت از آنها به شمار می رود.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال و اقتصاد مقاومتی از سیاست های محوری و راهبردی است و توجه به این دو در کنار صیانت مردم از جنگل ها از جمله ظرفیت هایی است که باید به آنها تکیه کرد.

 

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است ک به عنوان شمالی در جنوب معروف است .

 

زارعی بیان داشت: این استان به دلیل قرار گرفتن در جنوب مرکزی و فاصله کوتاه با استان های همجوار گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که این امر در کنار منابع ملی که دارد در حوزه سرمایه گذاری، اشتغال نیز بسیار تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه افراط و تفریط نقطه مقابل توسعه است بر ضرورت نگاه غیر افراط گرایانه به منابع ملی تاکید کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد باید رابطه معقول بین منابع و شرایط نیاز برقرار کرد تا استان از مسیر توسعه خارج نشود .

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انقلاب تنها ۳۰ روستای این استان از نعمت برق برخوردار بود و اما هم اینک ۲ هزار روستا دارای برق هستند.

 

وی گفت: قبل از انقلاب یک متر آسفالت در این استان وجود نداشت، اما به برکت انقلاب و نظام اما هم اکنون جاده های اصلی و فرعی و روستایی این استان دارای آسفالت هستند .

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان عید قربان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه روزنامه ها دعای عرفه شبستان یزد مسجد استان همدان غدیر آسفالت آب گاز رسانی منابع طبیعی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین