Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:13:46 GMT

مردم بندرانزلی همیالیانورد خود را به خاک سپردند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۱۶۱۸

مردم بندرانزلی همیالیانورد خود را به خاک سپردند

خبر تلخ بود «سینا متجدد» عضو تیم منتخب هیمالیانوری گیلان هنگام صعود به قله سیاه کمان مازندران بر اثر اصابت تخته سنگی بزرگ از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و ساعاتی بعد در پناهگاه سرچال در اثر خونریزی داخلی درگذشت.

او که سپیده دمان بر می خواست تا بعنوان سرگروه و مربی امکان صعود را برای رفقایش مهیا کند و در دل تاریکی راه می یافت تا دوستانش سرگردان نشوند و طی 14 سال گذشته سبلان و دماوند و قله های بسیاری را فتح کرده بود ،  سرانجام اسیر تقدیری شد که مرگ او را نیز در همان کوهستان رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستان و همنوردانش خوش خلقی ، انسان دوستی و احساس مسئولیت وی را کم نظیر می دانستند و از عشق او به تیم ملوان سخن می گفتند و این که پیراهن ملوان را همچون پرچمی با خود به قله ها می برد با این آرزو که قوی سپید انزلی همواره بر فراز باشد.

این کوهنورد با اخلاق صعودهای بسیاری را مدیریت کرده و به مقصد رسانده بود و حدود یک ماه  پیش نیز همراه تیم منتخب هیمالیانوری گیلان به قله کازبک گرجستان صعود کرده بود.

سینا متجدد متولد دوم آبان 1365 بود و 14 سال فعالیت کوهنوردی داشت که  بیش از 10 سال آن به صورت حرفه ای بود. دو صعود برون مرزی به قله آرارات ترکیه و قله کازبک گرجستان داشت. این جوان ورزشکار دارای تحصیلات مهندسی عمران بود و در همین زمینه فعالیت می کرد .

نیلوفر متجدد از کنشگران فرهنگی انزلی و اعضای پویش " تو هم بخوان" در باره مرحوم برادرش گفت : پس از درگذشت پدر و مادرمان سینا دلسوزانه و مسئولانه تلاش می کرد تا جای خالی آنها را برایم پر کند و در هر مسیری که گام گذاشتم درس خواندن و ورزش حامی من بود . سینا عاشق طبیعت و حیوانات بود و برای حفظ طبیعت و حیوانات از هیچ کوششی دریغ نمی کرد  .

دل مهربانی داشت و بسیار خوش قلب و خوش مشرب بود و آزارش به کسی نمی رسید . وصیتش این بود که اگر مرد بخشی از دارایی اش صرف کمک به بچه های بی سرپرست و بد سرپرست و همینطور حیوانات شود.

همیشه می گفت آرزویم این است که در کوه بمیرم و اگر در کوه مردم بدان که به خاطر عشقم مردم . مرگی از آن سان که عقابهای کوهستان دارند در اوج .

6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز پنجشنبه در چهل و دومین سالگرد آزاد سازی صحرای سینا تاکید کرد: قاهره از ابتدا قاطعانه با کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا و یا هر مکان دیگری و بیرون کردن آنها از سرزمینشان مخالف بوده است.

وی افزود: قاهره از ابتدا خواهان حمایت از آرمان فلسطین و امنیت ملی مصر بوده است. کشور ما به صورت گسترده برای تحقق آتش بس در نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه با دیگران همکاری می‌کند.

السیسی اضافه کرد: تلاش‌های ما برای تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت مستقل و دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع خود ادامه دارد.

وی بیان کرد: مواردی که گفته شد اصول فعالیت‌ها و تلاش‌های مصر در راستای تحقق صلح و امنیت و ثبات در منطقه را تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور مصر پیشتر در سخنانی بیان کرده بود که در گفت‌وگو با مقامات کشورهای اروپایی بر ضرورت تحقق آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است.

السیسی ادامه داد: من از مقامات کشورهای اروپایی خواستم که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه بیش‌تر تلاش کنند.

کد خبر 6088561

دیگر خبرها

  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • جدیدترین فیگورهای ورزشی حیوانات (عکس)
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی