Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مرکز کشور استانی امن و دارای پتانسیل‌های فراوان محیطی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف بلندمدت توسعه است.

او با بیان اینکه سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت شترمرغ در این استان تولید می‌شود افزود: ایجاد تشکل شترمرغداران در استان سمنان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در استان سمنان بستر و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش شترمرغ را دارد اظهار داشت: اقلیم مناسب استان سمنان، دارا بودن تعداد روز‌های آفتابی در طول سال و هم‌جواری با استان تهران برای عرضه محصولات سبب شده تا علاقه‌مندان زیادی در بخش پرورش شترمرغ سرمایه‌گذاری کرده و همواره متقاضی در این بخش برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تاکنون تعداد ۱۳ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت کل ۱۳ هزار و ۸۷ قطعه به بهره‌برداری رسیده که می‌تواند سالانه نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت و ۳۰ هزار قطعه جوجه شترمرغ تولید کند.

شاه‌حسینی ابراز داشت: همچنین ۳۱ واحد در حال ساخت‌وساز و تکمیل واحد‌های پرورش شترمرغ بوده که در سال ۹۸ تا ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۷ نفر دیگر نیز مجوز‌های اولیه برای ایجاد واحد‌های پرورش شترمرغ را از سازمان جهاد کشاورزی اخذ کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: درمجموع در استان سمنان تاکنون ۶۱ واحد با ظرفیت ۵۵ هزار و ۴۴۳ قطعه شترمرغ وجود داشته که برخی در حال تولید بوده و برخی دیگر نیز در حال سرمایه‌گذاری است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه تاکنون تشکلی در این صنعت ایجاد نشده و کماکان افراد به‌طور انفرادی فعالیت می‌کنند افزود: با ایجاد تعاونی شترمرغداران استان زمینه ارتقا و هم‌افزایی و انسجام هر چه بیشتر برای توسعه و عرضه محصولات شترمرغ و همین‌طور ارتقاء توان اقتصادی افراد این صنف ایجاد می‌شود.

شاه‌حسینی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش کارشناسان این معاونت و همکاری اداره کل تعاون روستایی استان سمنان زمینه‌های اولیه ایجاد این تشکل انجام‌شده و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تعاونی شترمرغداران در استان سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام / م

ایجاد تعاونی شترمرغداران استان زمینه ساز ارتقا و هم‌افزایی برای توسعه و عرضه محصولات شترمرغ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان از تقدیر ۳۰ معلم نمونه استان به طی هفته معلم خبر داد و بیان کرد: انگیزه بخشی و قدردانی از خدمات معلمان هدف این برنامه است.

وی با بیان اینکه سه معلم نیز برای قدردانی در سطح ملی به دبیرخانه گرامیداشت مقام معلم در وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، ابراز کرد: طرح شناسایی معلمان نمونه از ابتدای سال در تمام تحصیلی در تمام طول سال در استان اجرایی شده است.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ملاک‌های انتخاب معلمان نمونه، بیان کرد: معلمانی که از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا در این فهرست جای می گیرند.

همتی مسئولیت‌پذیری را دیگر ملاک انتخاب معلمان نمونه یاد کرد و بیان داشت: پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل در کنار اخلاق‌مداری دیگر ملاک های انتخاب یک معلم نمونه است.

وی با بیان اینکه معلمان نمونه از طریق نظرات دانش‌آموزان، اولیا، همکاران هم‌پایه و هم‌رشته، مدیران و ارزیابان انتخاب می شوند، گفت: طی برنامه ای از این معلمان تقدیر خواهد شد.

کد خبر 6092455

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو