Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان خوی با حضور فرماندار، مدیر کل ثبت احوال استان و مدیران دستگاه‌های ذیربط شهرستانی در محل سالن جلسه فرمانداری برگزار شد

محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال استان در این جلسه گفت: با توجه ابلاغ سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و در راستای اجرای آن، شورای راهبردی جمعیت استان تشکیل شده است و در این شورا آمار و اطلاعات مربوط به جمعیت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



️وی افزود: استان آذربایجان غربی در ثبت نام کارت ملی هوشمند  با ۹۰ درصد پوشش جمعیتی رتبه نخست کشوری را دارد و در شهرستان خوی نیز از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند تا بحال، تعداد ۲۲۹۱۴۰ نفر ثبت نام کرده اند که این تعداد ۸۳/۵ درصد افراد واجد شرایط ثبت نام را نشان می‌دهد.

️حیرت انگیز در خصوص اهمیت کارت ملی هوشمند تصریح کرد: تمام خدمات در ارگان‌های مختلف توسط کارت‌های ملی هوشمند انجام می‌گیرد و با اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی در پایان سال ۹۷، هم اکنون تمامی بانک‌ها موظف هستند خدمات خود را با کارت‌های ملی هوشمند ارائه دهند.

کاهش ولادت در آذربایجان غربی

مدیر کل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به آمار ولادت و فوت در مقایسه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اظهار داشت: طبق آمار ثبت شده در ثبت احوال استان میزان ۶/۸ درصد کاهش ولادت و ۱/۴ درصد افزایش فوت در استان داشتیم و در شهرستان خوی نیز به میزان ۱/۹ درصد کاهش ولادت و ۳/۳ درصد افزایش فوت داشتیم.

سید محمد ️عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با اشاره به خدمات ارزنده ثبت احوال به مردم اظهار داشت: پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه ثبت وقایع حیاتی و اطلاعات جمعیتی کشور رخ داده است و سازمان ثبت احوال با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز اقدام به ثبت تمامی اطلاعات لازم می‌کند.

️عابدی اضافه کرد: این اطلاعات بعنوان یک پایگاه آماری مطمئن در بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کاربرد اساسی دارد و اطلاعات جمعیت کشور را با اطمینان و صحت کامل جهت ارائه خدمات در اختیار مردم و نهاد‌های دولتی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان قرار می‌دهد.

️فرماندار خوی در ادامه گفت: کارت ملی هوشمند نمونه بارز استفاده از تکنولوژی در این سازمان است و هم اکنون خدمات دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها وابسته به کارت ملی هوشمند است.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین، برای انتخاب نام نوزادان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: نام‌ها واژه‌هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییزدادن افراد از یکدیگر به کار می‌روند و انتخاب نام یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود:در واقع نام و نام‌گزینی پدیده‌ای فرهنگی است، به عبارت دیگر علاوه‌بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده فرهنگی است تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به استناد ماده ۲۰ قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می‌رود، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان «سامانه تعاملی نام» به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام‌گذاری کودکان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد.

رحمتی تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 749582

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند