Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نخستین روز از دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: مساله اربعین مساله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست، مساله اربعین موضوع انسانی است که به همه انسان‌های آزادی خواه و انسان‌هایی که با ذات خود زندگی می‌کنند برمیگردد و به همین دلیل هم این مراسم در بین مردم جاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: علیرغم مخالفت ها، بغض ها، کینه ها، جنگ‌ها دین اسلام در مسیر حق خود دل‌های مردم را سیراب می‌کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان‌ها جا می‌گیرد.
وزیر کشور گفت: انسان‌ها به دنبال زندگی مسالمت آمیز و صلح هستند، تمامی مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الان با شکست مواجه شدند، نتیجه مادی گرایی نتوانسته به نیاز‌های جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسان‌ها را در این راه اغنا بخشد.
رحمانی فضلی افزود: یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با سلفی گری می‌خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و افرادی نا فرمان و قانون ناپذیر نشان دهد، ولی امروز می‌گویم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و با هدف هم انجام می‌شود.
او ادامه داد: امروز چه کسی در دنیای اسلام و چه کسی در دنیا نمی‌داند که جریان داعش که جریان تکفیری است وابسه به چه کسی است؟ چه کسی فرق و تمایز به آموزه‌های الهی و آموزه‌های شیطانی نمی‌گذارد؟ هرچه این رنگ‌های آغشته به تزویر کناره رود هرچند برای ما و ودنیای اسلام هزینه دارد، ولی از آن طرف برای ما این قدرت را دارد که همه سره را از ناسره را تشخیص می‌دهند و این‌ها همه از اثرات اربعین و اعتقادات دینی ما دارد.
وزیر کشور گفت: ما امروز توفیق داریم بعد از ۱۴۰۰ سال دور هم جمع شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت خدمت جزئی انجام دهیم که اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره می‌شوند.
رحمانی فضلی افزود: بیش از ۱۰ میلیون انسان در یک موعد محدود در آرامش و امنیت و در برادری و صفا در یک جا جمع می‌شود و به هم در کمال آرامش کمک می‌کنند.   او ادامه داد: چگونه می‌شود ایران بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر را با تامین همه امکانات و زیرساخت‌ها ظرف ۲۰ روز به کشور دوست و همسایه (عراق) اعزام می‌کند؟ این صورت مساله است چراکه همه مردم ما تلاش می‌کنند تا این جریان انجام شود چراکه بیش از ۸۰ درصد کار از طرف مردم انجام می‌شود.
وزیر کشور گفت: موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو احسنت جاری است و این کار‌ها بر مبنای پروتکل‌های رسمی نیست و بر اساس عشق و اخلاق است.   انتهای پیام //ف . ک   اربعین، موضوع برادری و صلح و رحمت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین اخبار اجتماعی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور

سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

tags # مجلس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است