Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت پس از ورود به تبریز بلافاصله به سمت میانه حرکت و از قطعه هشت راه آهن تبریز- میانه بازدید کرد.

خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در این بازدید معاون رییس جمهور را همراهی می کرد.

نوبخت پس از بازدید این طرح ریلی به سمت اهر حرکت کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح بزرگراه تبریز - اهر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.  

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.  
زیرسازی محدوده‌ خط آهن میانه تا بستان آباد به طور ۱۰۰ درصد کار شده و روسازی این بخش نیز بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  
این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.  
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.  
برای اینکه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد به ائل‌گلی تبریز برسد ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم۱۲۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال گذشته لحاظ شده و ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به تبریز ابلاغ شده است.  

به گزارش ایرنا، همچنین بیش از  ۵۰ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز  نیز زیربار ترافیک رفته است و پیش‌ بینی می‌ شود تا پایان سال‌ جاری مسیر باقی‌مانده نیز احداث شود.  

نوبخت در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی عصر امروز/پنجشنبه/ از چند طرح مهم شهری و عمرانی نیز بازدید می کند.  
۳۰۹۳/۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6089361

دیگر خبرها

  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد