Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@01:54:00 GMT

گرد و خاک در راه شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۲۸۶۶

گرد و خاک در راه شرق کشور

به گزارش جماران؛ سازمان هواشناسی برای سه روز آینده پدیده گرد و خاک را برای شهرهای واقع در نوار شرقی کشور پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعداز ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، و دامنه‌های زاگرس هم برای شمال غرب و غرب در استان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بخش هایی از ایلام و فارس و شمال خوزستان رشد ابر و رگبار و رعد و برق موقتی را همراه با وزش بادهای شدید را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی افزود: برای جمعه بعد از ظهر هم در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، بخش هایی از استان هایی مثل لرستان، کرمانشاه، ایلام، غرب آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات شمال خوزستان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، شنبه و یکشنبه آتی در غالب مناطق کشور آسمانی صاف را داریم. از فردا جمعه تا یکشنبه آینده برای شمال شرق و سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود؛ ضمن این که برای سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

گودرزی در ادامه بیان کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری است؛ بعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود و بیشینه دما در این استان به ۳۳ درجه بالای صفر می رسد. 

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز اردبیل با دمای ۸ درجه بالای صفر و اهواز با دمای 42 درجه بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان های کشور بوده‌اند. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان غربی استان های کشور چهارمحال و بختیاری سازمان هواشناسی گرد و خاک وزش باد هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی آب و هوای کشور پیش بینی هواشناسی پیش بینی آب و هوا هواشناسی ایران پیش بینی هواشناسی ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور