Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:49:49 GMT

هنر خوشنویسی دشتی سابقه دویست ساله دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۳۱۵۹

هنر خوشنویسی دشتی سابقه دویست ساله دارد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز پنجشنبه در نشست انجمن خوشنویسان خورموج گفت: هنر خطاطی در خورموج  به واسطه اهتمام محمدخان دشتی در کنار شعر رشد کرد و سی پاره هایی که باقی مانده است موید اهمیت هنر خوشنویسی در این شهرستان  است.

حمید زارعی افزود:علیرغم پیدایش هنرهای مختلف و نو ظهور در دوره پست مدرن، هنر خوشنویسی همچنان به عنوان هنر ایرانی و اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین عموم برخوردار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: انجمن خوشنویسان با حضور استادان شاخص و پیش کسوتی چون سید عبدالمحمد جعفری، سید نظام الدین حسینی و سیف الله خلیلی از انجمن های موثر فرهنگسرا در سطح استان بوشهر و کشور محسوب می شود و می تواند در زیبا سازی محیطی شهر نقش مهمی ایفا کند.

شهردار خورموج نیز گفت: هنر خوشنویسی، بازتاب ذوق و اندیشه و به بیانی حکایت رابطه تنگاتنگ انسان با زندگی است.

احمد شیخیانی اضافه کرد: هنر خوشنویسی اندیشه زلال و عرفانی هنرمندان  را بازتاب می دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری آمادگی  دارد  از ظرفیت هنرمندان خوشنویس خورموج استفاده و آماده حمایت از این انجمن پویا و پربار است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خورموج نیز گفت: خوشنویسی هنری است که در حصار صفحات کاغذ و رابطه  صمیمانه کلمات و حروف متولد شده و اوج این رابطه  صمیمانه در بستر فرهنگ و تمدن جهان اسلام ظهور پیدا کرده است.

قاسم هزیمتیان افزود: شورای اسلامی به ویژه در سال جدید نگاه ویژه ای در حمایت از هنرمندان داشته و تصویب واگذاری سینما به شهرداری و حمایت از چند جشنواره هنری و خرید آثار مولفین گام های کوچکی در حمایت از هنرمندان بوده است.

مسوول انجمن خوشنویسان دشتی نیز گفت: هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی آن قدر در هم تنیده  شده که نمی توان این دو مقوله را از هم جدا دانست و در حقیقت هنر خوشنویسی  با فرهنگ اسلامی یکی است.

سید عبدالمحمد جعفری ادامه داد: حضور خوشنویسی در معماری مساجد نشان دهنده این موضوع است که برای ایرانی ها علاوه بر معماری، انتقال پیام هم بسیار مهم بوده است.

وی افزود: انجمن خوشنویسان خورموج   دارای ٢٠٠ نفر عضو است که از مرحله خوش تا ممتاز مدرک دارند و اهتمام زیادی برای آموزش هنرجویان و شناسایی هنرمندان مستعد شهر دارد.

در پایان این نشست تابلو خطی اثر سید عبدالمحمد جعفری از طرف انجمن خوشنویسان دشتی به شهردار خورموج اهدا شد.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموز در یزد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و نهمین یادواره شهدای دانش آموز و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد در یزد برگزار می‌شود.      این مراسم معنوی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد واقع در کوچه حنا، انتهای خیابان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود