Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@12:19:10 GMT

نکته بهداشتی: مشاوره با کارشناس تغذیه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۳۳۶۰

نکته بهداشتی: مشاوره با کارشناس تغذیه

چه هنگامی که می‌خواهید وزن کمک کنید یا وزن اضافه کنید یا زمانی که صرفا می‌خواهید سلامت‌تان را حفظ کنید، کمک گرفتن از کارشناس تایید شده تغذیه و رژیم‌های غذایی سودمند است.

در این موارد از کارشناس تغذیه کمک بخواهید:

- اگر به بیماری‌های مزمن مانند دیابت دچار هستید.

- اگر مشکلات گوارشی دارید.

- اگر جراحی بای‌پس معده برای درمان چاقی انجام داده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- اگر می‌خواهید وزن کمک کنید یا وزن اضافه کنید.

- اگر باردار هستید، می‌خواهید باردار شوید یا تازه مادر شده‌اید.

کد خبر 451607 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پنه لوپه کروز، بازیگر مشهور دیروز ۵۰ ساله شد و از قرار معلوم، بی صبرانه منتظر این اتفاق نیز بوده است. او پیش‌تر در سال جاری در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی Elle گفته بود: «۵۰ ساله شدن اتفاق بزرگ و زیبایی است و من واقعاً دلم می‌خواهد که آن را با همه‌ی دوستانم جشن بگیرم.» پیری گویی اثری بر روی این بازیگر اسپانیایی ندارد، چرا که او کماکان جوان به نظر می‌رسد و در حال طی کردن پله‌های ترقی یکی پس از دیگری است.

کروز با آن صورت بی چین و چروک، مو‌های پرپشت مشکی و اندام ظریف، اما ورزیده اش، توانسته از خود به خوبی محافظت کند، امری که سبب شده او در ۵۰ سالگی، ۴۰ ساله به نظر برسد.

کروز البته دلایل زیادی برای حفظ جوانی خود دارد. این بازیگر برنده‌ی اسکار، تنها به بازیگری مشغول نیست و به عنوان مدل با برند‌های مشهوری همچون شنل و لانکوم نیز همکاری می‌کند.

همسر خاویر باردم، دیگر بازیگر مشهور، که از او ۲ فرزند دارد، راز جوانی خود را مصرف مواد غذایی کامل، استفاده از کرم‌های ضدچروک، استفاده از هورمون‌های بیو آیدنتیکال، ۴ بار ورزش در هفته، داشتن ۸ ساعت خواب شبانه و انجام مدیتیشن عنوان کرده است.

کروز در مصاحبه‌ی خود با نشریه‌ی Elle گفته بود که از او زیاد درباره‌ی مسأله‌ی پیری سؤال می‌شود: «از زمانی که بیست و چند ساله بوده ام، درباره‌ی مسأله‌ی پیری از من سؤال می‌کنند. آن وقت‌ها بیشتر از حالا اذیت می‌شدم.»

او هنوز هم به اهمیت حفظ جوانی برای حفظ جایگاه خود در میان بازیگران تراز اول واقف است؛ و معلوم شده که او برای این منظور دست به کار‌های زیادی می‌زند، از داشتن خواب کافی، تغذیه‌ی خوب و ورزش مداوم.

پوست

کروز در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ی خود با نشریه‌ی Elle گفت که او توجه زیادی به سلامت پوستش دارد.

او در اینباره گفت: «من پوستم را با کرم‌های مرطوب کننده آبرسانی می‌کنم. این کرم‌ها برای زمانی که پوست به آب بیشتری نیاز دارد، عالی هستند. هر از گاهی از برس بدن هم استفاده می‌کنم. برس کشیدن به بدن به از میان رفتن سموم کمک می‌کند. علاوه بر این ها، میکاپ آرتیستم، در فیلم آخرم برای من از ماساژور صورت جیدرولر استفاده می‌کرد که واقعاً تأثیرگذار بود.»

به گفته‌ی کروز، او از هورمون‌های بیو آیدنتیکال (زیست همسان) هم استفاده می‌کند: «من دائماً درباره‌ی تغذیه و دارو‌ها مطالعه می‌کنم، بخصوص در بحث هورمون ها. طی سال‌های گذشته چیز‌های زیادی از پزشکان یاد گرفته ام.»

مو

کروز مراقبت زیادی هم از موهایش دارد، چرا که مادرش در گذشته یک آرایشگاه داشت.

او در اینباره گفت: «من چند تایی ترفند برای حفظ سلامتی مو‌ها بلدم. من می‌توانم مو‌های دیگران را کوتاه کنم، رنگ کنم و سشوار بکشم. یک بار آرایش صورت و مو‌های سلما هایک قبل از یک مراسم را خودم انجام داد. برق خانه رفت، برای همین مجبور شدم زیر نور شمع این کار را انجام دهم! یک چالش تمام عیار بود.»

کروز آرایش موهایش را هم اغلب خودش انجام می‌دهد: «من این کار را طبیعی انجام می‌دهم. اگر از آن روز‌هایی باشد که موهایم خوب نمی‌شوند، با شامپوی خشک بیشتر نامرتب شان می‌کنم تا حجم پیدا کنند.»

ورزش

کروز درباره‌ی برنامه‌ی روزانه‌ی خود نیز صحبت کرده است. او هر روز صبح حدود ساعت ۳۰/۷ از خواب بیدار می‌شود، چون به گفته‌ی خودش به ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد.

او به نشریه‌ی Elle گفت: «اگر پروژه‌ی کاری نداشته باشم، سعی می‌کنم صبح‌ها ورزش کنم. من ۱۷ سال آموزش رقص باله‌ی کلاسیک دیدم که فواید زیادی برایم داشت. حالا حدود ۳ یا ۴ بار در هفته فقط تمرین‌های مقاومتی و کمی هم ورزش هوازی انجام می‌دهم.»

او همچنین گفت: «من مدیتیشن متعالی (Transcendental Meditation) هم انجام می‌دهم. در دهه‌ی ۲۰ سالگی ام چندین سال انجامش داد و واقعاً برایم کمک کننده بود. یک ماساژ طولانی گهگاه هم بسیار عالی است.»

کروز ورزش پیلاتس را هم امتحان کرده است.

او بسیاری از اوقات بیکرام یوگا انجام می‌دهد، نوعی از یوگا که به عنوان ورزش انجام می‌شود.

تغذیه

کروز در مورد تغذیه‌ی خود نیز حساب شده عمل می‌کند.

او هرگز صبحانه را از قلم نمی‌اندازد: «من با خانواده ام صبحانه می‌خورم. تخم مرغ، میوه، غلات صبحانه‌ی خانگی یا نان تست گندم آلمانی و گاهی هم آب کرفس. من مکمل‌های طبیعی و شیک پروتئین اورگانیک هم مصرف می‌کنم. شیفته‌ی قهوه‌ی عربیکا با سیر بادام هستم، ولی بیشتر از ۲ بار در روز نمی‌خورم.»

کروز یخچال خانه‌ی خود را هم با مواد غذایی سالم پُر می‌کند: «ما مقدار زیادی میوه و سبزی اورگانیک و گوشت و ماهی غیرپرورشی داریم؛ و در آشپزخانه مان دانه‌های کینوا، پاستا، برنج قهوه ای، شکر نارگیل، شیرین برگ و شکلات پیدا می‌شود.»

او همچنین گفت: «من شیفته‌ی سالم خوری هستم. هیچ رژیم مشخصی ندارم. ولی مواد غذایی اورگانیک و سالم مصرف می‌کنم. بچه هایم هم همینگونه هستند.»

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳