Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشدالشعبی صبح امروز در نخستین روز از دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد اظهار کرد: در هیئت های حضرت زینب (س) و خاندانش (که البته تمامی هیئت ها با نام های مختلف متعلق به حضرت زینب است) باید قبل از غذا و آب، فریاد باشد و پیام اربعین را فریاد بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر از هر موکب دار سوال شود تو برای اربعین چه چیزی دارد به جای اینکه بگوید من غذا و آب و.. دارم باید بگوید من حامل پیام اربعین هستم و این پیام را فریاد می زنم.

معاون فرهنگی حشدالشعبی تصریح کرد: موکب ها به جای اینکه مدرن و مجلل باشند توجه کنند که با برپایی هر چادر آیا فریاد و پیام حضرت زینب را در اربعین به گوش تمامی جهان می رسانند؟

وی گفت: اگر زینب نبود، کربلا نبود، زینب با اخلاص، شجاعت و آزادگی این کربلا را نگه داشت نه موکب آنچنانی و آب و غذا، منظورم این نیست که خوردن و آشامیدن مهم نیست، نه منظورم این نیست، منظورم این است که باید بیشتر به معنویات اربعین اهمیت داد تا امور دنیوی.

الحیدری خاطرنشان کرد: در زمان داعش اکثر موکب داران عراقی رفتند به جبهه جنگ، چون که اربعین برای آنها در جبهه تعریف می شود، آنها رفتند با دشمنی که در برابر اهل بیت قد علم کرده بود جنگیدند.

وی گفت: حشدالشعبی و فرزندان ایران که در جبهه مقاومت ایستادگی کردند با خون خود اربعین را حفظ کردند نه موکب های آنچنانی و آب و غذا.

معاون فرهنگی حشدالشعبی تصریح کرد: مساله یمن واقعا مظلوم شد، روز قیامت از ما سوال می کنند برای یمن و سوریه چه کاری کرده اید؟ الحمدلله سوریه پیروز شد و الان وقت پیروزی و حمایت از یمن است.

الحیدری تاکید کرد: ما ولایت سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) را امتداد ولایت رسول الله (ص) و امام علی (ع) می دانیم.

کد خبر 4693234 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدهاشم الحیدری مقام معظم رهبری اربعین حسینی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران عید سعید قربان سازمان حج و زیارت پیروز حناچی پلیس راهور ازدواج سید جواد حسینی حج تمتع 98 روز خبرنگار سیدابراهیم رئیسی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی