Web Analytics Made Easy - Statcounter

«صالح النود»، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن عقب نشینی شبه نظامیان این تشکیلات از عدن را در حال حاضر منتفی دانست و گفت: ما به یک دلیل مثبت اینجاییم. اینکه مراقب ثبات عدن باشیم.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وی  تنها راه برون رفت از این بن بست (کشمکش با دولت منصور هادی) را خروج همه عناصر حزب الاصلاح (شاخه اخوان در یمن) از همه مراکز نفوذ آنها در جنوب یمن و همچنین خروج همه سیاستمداران اهل شمال یمن از جنوب این کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النود گفت: این یک شروع بسیار خوب است که حزب الاصلاح از همه جنوب اخراج شود و به جنوبی‌ها اجازه داده شود تا بتوانند خودشان آنجا را اداره کنند. ما معتقدیم که حزب الاصلاح در دولت نفوذ کرده یا بر آن مسلط شده است.

این مسئول شورای انتقالی جنوب از جمله راه‌های ممکن برای خروج از بن‌بست را واگذاری مسئولیت امنیت در پادگان‌ها به نیروهای «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب یا به پلیس عدن دانست و تاکید کرد: جنوبی‌ها از حالا به بعد قبول نمی‌کنند که در حاشیه بمانند.

سخنگوی شورای انتقالی جنوب ادامه داد: سعودی‌ها باید تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند در جنگ بر حوثی‌ها پیروز شوند. اگر این را می‌خواهند باید ما را به رسمیت بشناسند یعنی شورای انتقالی جنوب حتی در دوره انتقالی اداره جنوب را برعهده داشته باشد.

وی گفت: من به محمد بن سلمان می‌گویم؛ اگر واقعاً می‌خواهید جنگ را برنده شوید، جنوبی‌ها شرکای معتبری بوده‌اند و نشان داده‌اند که می‌توانند به شکل سازنده، ارتباط برقرار کنند، اما در عوض آنها باید جنوب را از این مقامات فاسد وابسته به حزب الاصلاح پاک کنند.

النود گفت: روند صلح به رهبری سازمان ملل خیلی دیر به راه افتاد و لازم است که از تحولات پیروی کنیم. هر جایگاه قدرتی باید در دست جنوبی‌ها باشد. باید به جنوبی‌ها قدرت داده شود تا خودشان حاکم باشند و جنوبی‌ها باید به عنوان یک شریک کامل در روند صلح باشند.

وی گفت: ما هنوز می‌توانیم بخشی از یمن باشیم و هادی می‌تواند رئیس جمهور باقی بماند، اما جنوبی‌ها باید بر جنوب حاکم باشند.

این مقام شورای انتقالی جنوب گفت: من درصدد نیستم  قضیه جدا شدن جنوب در آینده را به حاشیه ببرم، زیرا این یک امکان واقعی است و یکی از گزینه‌ها وجود دو دولت یکی در شمال و دیگری در جنوب است.

نیروهای «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات عربی متحده برخوردارند، بعد از چهار روز درگیری با نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت منصور هادی در شهر عدن، شنبه این هفته کاخ ریاست جمهوری (معاشیق) و مقر نیروهای دولت مذکور را به تصرف خود درآوردند.

دولت منصور هادی، حوادث اخیر شهر عدن را «کودتای از پیش طراحی شده امارات» علیه خود خواند و از عربستان سعودی، متحد خود علیه امارات و نیروهای مورد حمایت این کشور درخواست کمک کرد.

بعد از این درگیری‌ها، «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی به عربستان سعودی سفر کرد و طی دیدارهای جداگانه با «سلمان عبدالعزیز»، شاه و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریاض بدون تعیین تاریخ، خواستار برگزاری نشست اضطراری درباره عدن شده است. محمد الحضرمی ، معاون وزیر امور خارجه منصور هادی  گفت که فقط در صورتی که امارات عربی متحده دست از حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب بکشد در مذاکره شرکت می‌کنند.

«محمد عبدالله الحضرمی»، معاون وزیر امور خارجه دولت منصور هادی چهارشنبه (۲۳ مرداد) در حساب توییتری خود نوشت که این دولت با پیشنهاد عربستان سعودی جهت برگزاری نشستی به منظور مقابله با نتایج «کودتای عدن» استقبال می‌کند.

310 310 23

کد خبر 1289789

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امارات متحده عربی عربستان یمن ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس استان البرز لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران استان لرستان فوتبال اروپا خودرو لیورپول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا بودن کیفیت آب یزد نسبت به پارسال

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از یزد، ابراهیم علیدوست، با اشاره به کیفیت آب شرب یزد گفت: تقریباً 60 درصد از آب مصرفی شهر یزد از آب انتقالی تأمین می‌شود که ای‌سی آن حدود 450 است که نسبت به حد استاندارد آب که 2 هزار است از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: میانگین ای‌سی آب در شهر یزد با توجه به اختلاط با چاه‌ها تقریباً زیر هزار است، نقاطی مانند امامشهر، آزادشهر و بلوار جمهوری از آب کیفیت بالاتری برخوردارند و ای‌سی آب در این مناطق تقریبا 600 تا 800 است،کیفیت آب مناطقی چون صفائیه متوسط است و آب مناطق مرکز شهر یزد چون بلوار دانشجو، خیابان کاشانی و مسکن نیز که با وارد مدار شدن چاه‌ها برای تأمین آب در این منطقه همراه است به هزار تا یک هزار و 500 می‌رسد.

مدیر مرکز پایش و کیفیت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: امسال خوشبختانه با توجه به وضع بارندگی‌ها و اینکه کولرها دیرتر مورد استفاده قرار گرفتند و حتی هنوز بسیاری از کولرها روشن نشده است، کیفیت آب مصرفی در شهر یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر است به گونه‌ای که کیفیت آب یزد در سال گذشته همین موقع به هزار و 200 رسیده بود اما اکنون ای‌سی آب تقریبا 850 است.

وی ادامه داد: هر چه مصرف آب در یزد بالاتر رود کیفیت آب نازل‌تر می‌شود چرا که برای تأمین آب مجبوریم چاه‌های با کیفیت پایین‌تر را وارد مدار کنیم که قطعا از نظر میکروبی سالم هستند ولی از نظر املاح کیفیت لازم را ندارند و قطعا ای‌سی آب مصرفی در شهر بالاتر می‌رود و بر طعم آب تأثیرگذار است.

علیدوست در خصوص کیفی آب در شهرستان‌ها گفت: تعداد زیادی از شهرستان‌ها مانند اردکان، میبد، تفت، مهریز و ... نیز این از آب انتقالی استفاده می‌کنند که آب مصرفی آنها از اختلاط آب انتقالی و آب چاه‌ها و منابع داخلی آنهاست که از نظر کیفیت و استاندارد وضعیت خوبی دارد در برخی شهرستان‌ها چون بهاباد که نتوانستیم آب باکیفیت را تأمین کنیم با ایستگاه‌های برداشت یا دستگاه‌های آب شیرین‌کن جبران می‌شود.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورتی که مشکلی از نظر کیفیت آب داشته باشند با سامانه 122 تماس بگیرند در این صورت نیروهای پایش کیفیت آب به محل مراجعه می‌کنند و کیفیت آب آن نقطه را مورد بررسی قرار می‌دهند و به آن رسیدگی می‌کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229940 برچسب‌ها استان یزد گزارش مردمی مصاحبه مردمی

دیگر خبرها

  • بالا بودن کیفیت آب یزد نسبت به پارسال
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم