Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا نمدمالان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: پس از انجام تحقیقات و نگارش مقالات معتبر موفق به طراحی و ساخت دستگاه انتقال بی سیم جریان الکتریکی با راندمان بالای ۹۰ درصد برای شارژ خودرو‌های الکتریکی شد.

او با بیان اینکه پژوهش صورت گرفته در زمینه شارژ بی‌سیم باتری خودرو الکتریکی است، افزود: شارژ بی سیم کاربرد زیادی در صنایع مختلف از جمله پزشکی و صنایع فضایی دارد، به طور مثال دستگاه آندوسکوپی یا کولونوسکوپی در پزشکی که جهت معاینه وارد بدن می‌شود نیاز به شارژ یا تعویض باتری که امری زمانبر است، دارد، اما با دستگاه شارژ بی‌سیم این مشکل برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمدمالان اظهار داشت: دستگاه انتقال بی سیم می‌تواند جریان الکتریکی قدرت قابل ملاحظه‌ای را انتقال دهد که برای سیستم خودرو‌های الکتریکی بسیار مفید است. پیش از این برای شارژ خودرو‌های برقی باید سیستم خودرو را با سیم به پریز برق متصل می‌کردیم که این امر به دلیل توان بالا موجب فرسودگی کانکتور‌ها می‌شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تصریح کرد: علاوه بر آن استفاده از سیم نیازمند حوصله است، اما اگر شارژ خودرو به صورت بیسیم باشد خودرو در حالت پارک از قسمت شاسی به این سیستم متصل و خودرو بدون دخالت راننده، شارژ می‌شود. از دیگر مزیت‌های این دستگاه شارژ به صورت پویا و در حال حرکت است که در مدت کم باعث کاهش حجم باتری و هزینه ساخت خودروی الکتریکی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در خصوص استقبال از این پژوهش اذعان داشت: به دنبال یک قرارداد ۵ ساله با پژوهشگاه نیرو هستیم، اما متاسفانه به دلیل نبودن تعداد قابل توجهی از خودرو‌های برقی در ایران، در حال حاضر شرکتی در داخل کشور از این پژوهش استقبال نکرده است.

علیرضا نمدمالان بیان کرد: در خصوص پژوهش شارژ بی‌سیم خودرو‌های الکتریکی توسط دستگاه انتقال بی‌سیم جریان الکتریکی، پروژه و تفاهم‌نامه‌های مشترکی با دانشگاه اوکلند که صاحب اولین فناوری شارژ بی‌سیم در دنیا و در رتبه ۸۰ در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا است، در حال بررسی و به امضا رسیدن می‌باشد.

انتهای پیام/گ

تولید فناوری شارژ بیسیم در خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)