Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:31:09 GMT

شمار تلفات جاده‌ای در کشور یک فاجعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۴۴۵۳

شمار تلفات جاده‌ای در کشور یک فاجعه است

به گزارش خبرنگار مهر، سید تیمور حسینی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه اراده جدی دستگاه‌های مربوطه برای کاهش حوادث جاده‌ای وجود دارد.

فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: در کشور حدود ۲۰ برابر تلفات زلزله سرپل ذهاب تلفات جاده‌ای داریم که این رقم یک فاجعه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان داشت: امروزه در بحث رویکردهای مدیریتی دچار ایراد جدی هستیم تفکر مدیریتی قالب ما تفکر معطوف مقابله است در حالی که در دنیا تفکر و نگاه مدیریتی معطوف به پیشگیری است که با هزینه کمتر قادر خواهیم بود از وقوع هر جایی که در سطح ملی تاثیرگذار باشد پیشگیری کنیم.

حسینی افزود: در بحث حوادث رانندگی عواملی را که مشخص می کنیم انسان، راه و وسیله نقلیه است که ۸۰ درصد از عوامل وقوع تصادفات عامل انسانی است اما نقش راه را در این میان نمی‌توان کتمان کرد.

وی نقشه راه را در وقوع و پیشگیری استثنایی دانست و گفت: در این راستا نیازمند هستیم به سوی رویکرد استفاده از فناوری و تکنولوژی حرکت کنیم چرا که با تجهیزات روز افسران ما می‌توانند به صورت سرخط از تمام سوابق راننده و ... باخبر شوند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: امروز دغدغه پلیس راه در استان کرمانشاه پیش از این که راه‌های اصلی باشد راه‌های فرعی و روستایی معطوف شده است.

وی با اشاره به اینکه در راههای فرعی اثر بخشی حضور پلیس می تواند در پیشگیری از حوادث جاده ای بسیار موثر واقع شود، بیان داشت: لازم است در راه‌های اصلی تجهیزات فراوانی به کار گرفته شود و این راه ها را به سیستم های هوشمند بسپاریم و توان را برای راه های فرعی بگذاریم که اصلاح زیرساختی آن‌ها ارقام درشتی می شود.

این مسئول تردد تریلرهای حامل سوخت را در کرمانشاه و برخی استانهای دیگر از جمله لرستان یکی از دغدغه های مهم دانست و گفت: تردد این خودروها علاوه بر آسیب به زیرساختها خطرات جدی را برای مناطق مسکونی که در طول مسیر هستند ایجاد می‌کنند لذا باید برای این بخش که برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است فکر اساسی بشود.

حسینی همچنین از خرید خودروهای مناسب معابر کوهستانی برای استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: قرار است این تعداد خودرو برای استفاده پاسگاه های کوهستانی استان خریداری شوند.

فرمانده پلیس‌راه کشور اشاره ای نیز به اربعین و تردد زوار از استان کرمانشاه داشت و افزود: راههای مواصلاتی استان کرمانشاه بسیار قوی تر از ایلام و مهران است اما امکانات مورد نیاز در خسروی امکانات ضعیفی است.

وی گفت: اگر قرار باشد امسال اتوبوس به سمت خسروی بیاید مشکلاتی ایجاد می‌کند و پیشنهاد می‌کنم اگر قرار به باز شدن مرز خسروی بود فقط سواری های شخصی از این مرز تردد کنند.

این مسئول اظهار داشت: البته پس از سال اول آماده‌سازی محور برای پذیرش اتوبوس را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر 4693229

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه کشور کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مشهد آتش سوزی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای کرمانشاه لغزنده است

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به لغزندگی بیشتر محورهای استان، از رانندگان خواست از ترددغیرضروری اجتناب کرده و بیش از هر زمان رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان، گفت: تنها در شهرستان کنگاور بارندگی نداریم و به جز محورهای این شهرستان، در غالب محورهای استان بارندگی داشته و محورها لغزنده هستند.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه تصادف مهم، ریزش کوه و آبگرفتگی خاص که موجب اخلال در تردد شود، گزارش نشده است.

 زارع با بیان اینکه ۶۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت رصد دارند، افزود: علاوه بر این تیم ها ۵۴ دوربین ثابت و ۵۱ دوربین سیار ثبت تخلف هم در محورها مستقرند. جدای از این انتظار داریم که خود رانندگان هم برای حفظ جان خود و دیگران رعایت قوانین را داشته باشند.

زارع یکی از مهمترین علل تصادف در شرایط لغزندگی جاده ها را سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عمده تصادفات در روزهای بارندگی از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

وی افزود: شرایط ترمز گرفتن در شرایط لغزندگی جاده ها با روزهای عادی سال متفاوت است و مسافتی که ترمز عمل کند طولانی‌تر است، بنابراین در سرعت بالا با گرفتن ناگهانی ترمز به راحتی خودرو واژگون شده و یا به موقع متوقف نمی شود و موجب برخورد با خودروی جلویی می شود.

زارع بر رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی محورها هم تاکید کرد و افزود: از آنجا که در لغزندگی جاده ها مسافتی که ترمز عمل می کند طولانی تر است، بنابراین رعایت فاصله طولی در این شرایط اهمیت بسیاری دارد تا از برخورد با خودروهای جلویی جلوگیری شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست در این شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری اجتناب کرده و پیش از حرکت وضعیت راه ها را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند.

زارع از رانندگان خواست حتما قبل از حرکت از سلامت فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ببینید | فاجعه وسط جاده؛ فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه!
  • جاده چالوس بسته است