Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه روسی نوشت که مسکو در پی دستیابی به جزئیات توافق احتمالی آمریکا با طالبان است و حتی توافق دو طرف برقراری صلح و امنیت را در افغانستان به همراه نخواهد داشت. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان به «ایزوستیا» گفت: مسکو انتظار دارد که واشنگتن بزودی نتیجه گفت‌وگوهایش با طالبان را به اشتراک بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه چاپ روسیه به نقل از کارشناسان نوشت که توافق احتمالی بین آمریکا و طالبان، صلح و امنیت را برای افغانستان به ارمغان نخواهد آورد و تنها برای دو طرف دستیابی به اهدافشان را ممکن می‌سازد.

طالبان در گفت‌وگوها خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است و در مقابل آمریکا نیز از این گروه خواسته تا اجازه استفاده از خاک افغانستان به دیگر کشورها را ندهد و با آتش‌بس و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نیز موافقت کند.

«اندری سرنکو» کارشناس مطالعات معاصر افغانستان می‌گوید: این شرایط تنها درباره خروج نیروهای آمریکایی توافق شده است و روند آن ممکن است دو یا سه سال زمان ببرد. اکنون پرسش این است که طالبان در این دوره چه می‌کنند، آیا آرام نشسته و منتظر خروج آمریکایی‌ها خواهند بود؟

ایزوستیا به نقل از یکی از منابع در ارگ ریاست جمهوری نیز می‌نویسد که پس از اشتراک طالبان در قدرت صلح در افغانستان برقرار نمی‌شود و شاید افراد مسلح به داعش بپیوندد.

سرنکو تلاش آمریکا برای توافق با طالبان را اقدامی رسانه‌ای برای خروج آبرومندانه از افغانستان دانست که از طریق آن بدنبال رسیدن به اهداف سیاسی داخلی‌اش است.

وی ادامه داد که در مقابل طالبان پبا امضای توافق به عنوان نیرویی که آمریکا را شکست داده مشروعیت خود را نهایی خواهد کرد.

معاون اشرف غنی: آمریکا با طالبان درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان بحثی نکرده استیادداشت| چرا رسیدن به توافق صلح میان آمریکا و طالبان دور از انتظار است؟کارشناس روس: توافق احتمالی آمریکا با طالبان پایان جنگ برای افغانستان نیست

وی تصریح کرد: این توافق هیچ تاثیر واقعی بر صلح و امنیت در افغانستان نخواهد داشت.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم