Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: برای اصلاح سیستم اقتصادی استان باید به زغالسنگ، این صنعت دیرپای استان که نقش خوبی در اشتغال و توسعه منابع داشته و پتانسیل های فراوانی در استان دارد و اکنون نیز در تامین نهاده های فولاد نقش مهمی دارد، توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید مهدی طبیب زاده  امروز (24 مرداد) در چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی در خصوص بررسی مسائل و مشکلات زغال سنگ در استان کرمان گفت: در سال 75 وزارت اقتصاد، شرکت زغالسنگ کرمان، بدترین بنگاه اقتصادی کشور نام گرفته بود که زیان انباشته ای داشت و وقتی مرحوم کاشیگر کدیر با صداقت و تلاشگر این شرکت را تحویل گرفت، این شرکت را به یک شرکت سوددهی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: به این دلیل ما به بحث زغالسنگ توجه داریم که ظرفیت عمده ای برای اشتغال در زغالسنگ استان دارد و با توجه به اینکه سال رونق تولید سال توجه به اشتغال است در دستور کار قرار دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه موضوعات زغالسنگ بارها گفته شده، افزود: بیش از 3 هزار نفر را می شود در زغال سنگ کرمان مشغول به کار کرد که با توجه به سرانه اشتغال بیش از 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر حدود 3 هزار و 200 نفر در بخش زغالسنگ استان مشغول به کار هستند.

 

طبیب زاده در ادامه با اشاره به اینکه شرکت زغالسنگ در کرمان مصداق کامل یک اقتصاد دولتی است؛ گفت: وضعیتی که یک بنگاه اقتصادی برای دولت به وجود می آورد، مصداق کامل آن در زغالسنگ است.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آثار انحصار را در اقتصاد ببینیم، می توانیم دید انحصار خرید و فروش زغالسنگ چه برسر بنگاه های خصوصی زغالسنگ می آورد و اگر بخواهیم بی توجهی به بخش خصوصی نیز ببینیم باز هم مصداق زغالسنگ را می بینیم؛ بنابراین اگر بخواهیم از جز به کل برویم و سیستم اقتصادی استان را اصلاح کنیم، باید به این صنعت دیرپای استان که  نقش خوبی در اشتغال و توسعه منابع داشته و پتانسیل های فراوانی در استان دارد و اکنون نیز در تامین نهاده های فولاد نقش مهمی دارد، توجه کرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: 3 هزار و 200 نفر از کارگران حوزه زغالسنگ با موضوع مشاغل سخت زیان اور مواجه هستند که اگر بخواهد یک جا حل شود بار سنگین مالی می گذارد؛ باید تصمیم گرفته شود که با اعتباری بالغ بر 128 میلیارد تومان می شود این بازنشستگی پیش از موعد را با  20 سال سابقه کار انجام داد و 3 هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد کرد که نتیجه بهره وری در معادن نیز بالا خواهد رفت.

 

دکتر زاهدی، نماینده مجلس هم در این جلسه گفت: امسال 48 درصد به مالیات استان کرمان اضافه شده که با این کار کمر استان می شکند و بازاریان بیچاره می شوند و با توجه به افزایش مالیات استان، نامه اعتراضی در این زمینه به وزیر و رئیس جمهور داده ایم که این مسئله پیگیری شود.

 

مهدی حسینی نژاد،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال ها است که مشکل زغال سنگ حل نشده، گفت: اگر از ظرفیت ها و پتانسیل های شورای معادن استان بتوانیم کار را دنبال کنیم این موضوع زودتر حل می شود.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید قربان نماز عید قربان روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه ها استان همدان مسجد عید غدیر شبستان یزد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!