Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:33:23 GMT

کسب رتبه اول واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی توسط همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۲۸۰

کسب رتبه اول واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی توسط همدان

سید سعید شاهرخی روز پنج شنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: واگذاری طرح ها موضوع با اهمیتی است که در سال جاری باید ۱۰۰ طرح به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری این طرح ها با سرعت بیشتری پیش می رود، خاطرنشان کرد: با تدوین سند راهبردی و عملیاتی تا پایان برنامه ششم یک میثاق بستیم که با توجه به مزیت ها برای هر شهرستان طرح هایی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با اشاره به ویژگی های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی شهرستان های استان گفت: بر اساس ظرفیت های موجود استان، سند راهبردی سه ساله ای تدوین کردیم که جهت گیری ها در حوزه های مختلف در سه سال پیش رو برنامه ریزی شود.

وی ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم و رونق تولید را از اولویت های این سند برشمرد و افزود: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ باید در استان انجام و طی سه سال ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.

شاهرخی با بیان اینکه فرمانداران باید حق شهرستان ها را در تحقق برنامه های عملیاتی مطالبه کنند افزود: جشنواره مبل و منبت ملایر فرصت خوبی برای این شهرستان است و از طرف دیگر پرونده ثبت جهانی منبت ملایر در دست پیگیری است و به طور قطع به زودی جهانی شدن این صنعت را جشن می گیریم.

وی با بیان اینکه ملایر یکی از نقاط منحصر به فرد کشور و استان همدان است و دارای ویژگی های بارز و برجسته ای است ادامه داد: در حوزه کشاورزی ملایر جایگاه ویژه ای دارد و انگور این شهر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان ثبت شد.

وی یادآور شد: در این راستا طی سه سال آینده باید در ۶۰۰ هکتار از باغ های ملایر طرح فراز اجرا شود که میزان تولید این محصول را تا سه برابر افزایش می دهد.

شاهرخی وجود حدود پنج هزار کارگاه فعال منبت و فعالیت حدود ۹ هزار استادکار و منبت کار و اشتغال بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این صنعت را بی بدیل دانست و گفت: شهرستان تویسرکان نیز به عنوان شهر ملی منبت "گلریز" برگزیده و معرفی شده است و شهرستان تویسرکان بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کارگاه صنایع مبل و منبت و نزدیک به هشت هزار شاغل در این بخش برخوردار است.

استاندار همدان همچنین با اشاره به ثبت جهانی تپه هگمتانه نیز گفت: ثبت این اثر اهمیت فوق العاده و کارکرد ملی و استانی دارد و از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شاهرخی با بیان اینکه کمیته ویژه ای برای ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شده است افزود: کمیته ای برای ثبت جهانی مبل و منبت ملایر و کمیته ای برای پیگیری ویژه و شتاب دهی به توسعه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه جهان آباد ظرفیت بزرگ ملی دارد افزود: آهنگ حرکت توسعه منطقه اقتصادی جهان آباد خوب نبوده و باید سرعت بیشتری داشته باشد.

استاندار همدان همچنین با تاکید بر جذب سرمایه گذار و واگذاری امور به بخش خصوصی اظهار داشت: باید پای سرمایه گذار و بخش خصوصی را به استان باز و زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه برای سهولت در سرمایه گذاری شورای راهبردی تشکیل شده است افزود: در این شورا با حضور مقام های ارشد سیاسی، انتظامی، امنیتی اگر موانعی بر سر راه سرمایه گذاری باشد برطرف می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان اقتصاد مقاومتی استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر