Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:44:31 GMT

اختلاس کنندگان ارز دارویی به دادگاه رفتند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۳۲۶

ایرنا: سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید دسته جامدات ویژه بیماران دیابتی وفشار خون شرکت مهبان دارو ساوه در جمع اصحاب رسانه افزود: پنج هیات در وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ماموریت رصد و  رسیدگی به تخلفات حوزه دارو و ارز را برعهده دارند و فعالیت ها در این بخش با حساسیت زیادی نظارت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امید است  تا پایان ماه جاری گزارش نهایی درخصوص تخلفات دارو و ارز آماده شود نتایج آن  از طریق رسانه هابرای اطلاع  افکار عمومی منتشر شود.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۷ درصد از داروهای کشور با اتکا به توانمندی های داخلی تولید می شود و سه درصد تامین خارجی نیز قرار است در  برنامه زمان بندی شده تا پایان دولت دوازدهم با ایجاد ظرفیت تولید داخلی و حمایت از داروسازان  بومی سازی شود.

نمکی خاطرنشان کرد: تولید برخی از داروها با توجه به میزان مصرف و نداشتن صرفه اقتصادی به صلاح نیست که تامین این موارد جزئی از طریق واردات خواهد بود.

وی گفت: کشور در حوزه دانش فنی و فناوری های داروسازی مزیت های خوبی دارد و در این راستا سیاست دولت بر این است که حمایت اصولی از تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان صورت بگیرد تا هر روز فصل جدیدی از تامین نیازهای دارویی در داخل کشور رقم بخورد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: ظرفیت های استان مرکزی در زمینه تولید انواع داروها مطلوب است و با کمک مسئولان استان تلاش می شود که استفاده حداکثری از زیرساخت های موجود بشود.

نمکی اظهار داشت:  کشوردر زمینه تولید مواد اولیه  بسیاری از  اقلام دارویی به خودکفایی رسیده و حتی در برخی موارد ظرفیت صادرات مواد اولیه دارویی نیز وجود دارد.

وی در مورد اقلام دارویی بیماران خاص خاطرنشان کرد: این داروها  با  ارز دولتی تامین می شود و افزایش قیمت چشمگیری در این خصوص رخ نداده است اما، برخی داروهای تک نسخه ای ممکن است در بازار با افزایش قیمت مواجه شده باشند که برای کنترل نرخ این اقلام برنامه هایی کلید خورده است.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: برای مرحله دوم برنامه تحول نظام سلامت کشور بسته هایی نظیر ماندگاری پزشکان و کادر درمانی در مناطق محروم،‌ کاهش پرداختی از جیب بیماران و حمایت از بیماران خاص دیده شده که که اجرایی می شوند.

نمکی افزود: اجرای بسیج ملی با هدف مهار وکنترل بیماری های غیرواگیر نیز در مرحله دوم برنامه تحول نظام سلامت پیگیری می شود و انتظار است که با انجام این راهبردها  هر خانه ایرانی به یک پایگاه سلامت تبدیل شود  و با استفاده از کمک افراد درون هر خانواده تحت عنوان «سلامت یار» مقوله سلامت انسانی و خودمراقبتی بهبود چشمگیر بیابد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه پیتسبرگ، زنانی که در طول یائسگی، اغلب تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، ممکن است بیشتر از سایر زنان، از یک نشانگر زیستی مغزی به نام شدت ماده سفید برخوردار باشند.

شدت ماده سفید، ضایعات ریز قابل مشاهده در اسکن مغزی است که با افزایش سن یا فشار خون بالا کنترل نشده شایع‌تر می‌شوند. این نشانگر‌های زیستی مغز در برخی مطالعات با افزایش خطر سکته مغزی، بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط بوده اند.

پژوهشگران می‌گویند: مطالعه ما به طور خاص به علائم رایج یائسگی، گرگرفتگی، تعریق شبانه و ارتباط آن‌ها با شدت ماده سفید در مغز پرداخت.

این مطالعه شامل ۲۲۶ زن با میانگین سنی ۵۹ سال بود که از هورمون درمانی استفاده نمی‌کردند. محققان شرکت کنندگان را به مدت سه روز تحت نظر داشتند. در ۲۴ ساعت اول، شرکت کنندگان از دستگاهی استفاده کردند که گرگرفتگی و تعریق شبانه را از طریق دمای پوست کنترل می‌کرد. آن‌ها به مدت سه روز، گرگرفتگی و تعریق شبانه خود را در یک دفتر خاطرات الکترونیکی گزارش کردند.

پس از این دوره سه روزه، محققان آزمایش‌های خون و همچنین اسکن مغز شرکت کنندگان را برای اندازه گیری شدت ماده سفید در شش ناحیه از مغز، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: گرگرفتگی و تعریق شبانه، بیشتر با شدت ماده سفید در لوب پیشانی مغز، مرتبط هستند. لوب پیشانی مغز، ناحیه مسئول حرکات ارادی و توانایی برنامه ریزی و سازماندهی می‌باشد.

دانشمندان اضافه کرده اند: نتایج ما، این تصور رایج را که گرگرفتگی و تعریق شبانه علائم خوش خیمی هستند و اهمیت چندانی در مراقبت‌های پزشکی زنان ندارند، زیر سؤال می‌برند. گرگرفتگی این پتانسیل را دارد که به عنوان یک نشانگر سلامت مغز در زنان میانسال عمل کند که در نهایت ممکن است به شناسایی زنانی که با افزایش سن، احتمال سلامت مغزی ضعیف تری دارند، کمک کند.

 یافته‌های تحقیقاتی در مجله Neurology منتشر شرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟