Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:46:29 GMT

حقیقت و جوهره دین در ماجرای غدیر خم تبلور می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۴۱۹

حقیقت و جوهره دین در ماجرای غدیر خم تبلور می‌یابد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ظهر امروز 24 مرداد در همایش هیئات مذهبی مهاجران افغانستانی مقیم استان سمنان در مجتمع ولایت سمنان با اشاره به اینکه غدیر موضوع مهم جهان اسلام اظهار کرد: غدیر با امر الهی تحقق پیداکرده و  معتقدیم که حقیقت و جوهره دین نیز در این ماجرا تبلور پیدا می‌کند و این منظر دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری ادامه داد: اگر آنانی که پس از اعلام پیامبر(ص) بر امامت علی(ع) به بیعتشان عمل می‌کردند و اگر بیعت استمرار و پس از پیامبر(ص) نیز تداوم داشت، شاید حوادث بعد تاریخ اسلام رخ نمی داد که درنتیجه بیعت‌هایی که با امام علی(ع) صورت گرفت، منافقانه بود چراکه مسئله غدیر را درست درک نکردند.

به گفته وی؛ نظام اسلامی امروز زمینه‌ساز تجلی بزرگ ظهور است که در این راستا نقش سرباز ولی‌عصر(ع) راداریم درنتیجه امروز رسالت بزرگی بر دوش ما مسلمانان است و علی‌رغم اختلافات موجود بین مذاهب باید گفت محوریت جهان اسلام باید حفظ شود چراکه تلاش دشمنان این است که بتواند در صفوف مذاهب اسلامی رخنه کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه غدیر باید همیشه در جهان اسلام زنده نگه داشته شود اذعان کرد: در بین مذاهب برخی اختلافات وجود دارد اما درعین‌حال اگر اسلام بخواهد جهانی شود، باید تحقق امامت و ولایت و تجلی آن یعنی ظهور امام عصر(عج) موردحمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عشق به اهل‌بیت (ع) در محرم به آتشی مبدل می‌شود که علاقه به آن نه قومیت و نه مذهب و کشور و نژاد می‌شناسد، متذکر شد: در محرم، مسیحیان هم برای عزاداری به میدان می‌آیند چراکه همه به وجود مبارک امام حسین(ع) احساس غرور می‌کنند.

شکری با اشاره به اینکه امروز برخی مجموعه‌های دینی هستند که متاسفانه مسیر دیگری را طی و البته در این راه پول‌های فراوانی نیز خرج می‌کنند تا مردم از اسلام انقلابی و ولایی فاصله بگیرند، یاداور شد: تلاش دشمنان این است که در این مسیر توفیق پیدا کنند، که در این راستا باید انسجام مذهبی ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهاجران افغانستانی در محیطی زندگی می‌کنند که تقریب در آن صورت می‌گیرد، افزود: باید جامعه اسلامی تجلی وحدت باشد نه اینکه مراسم مذهبی موجب اختلاف شود لذا در برگزاری مراسم مذهبی نباید کاری کرد که دیگر مذاهب اذیت شوند.

شکری به نقش علما در تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: روحانیان باید تلاش کنند که مانع ترویج اختلافات مذهبی باشند زیرا امروز نیازمند دوری از هر گونه اختلاف هستیم که بر این اساس امروز جنگ یمن نشانه تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی بین مذهب و مسلمانان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن غدیر خم تجلی حقیقت دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)