Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با حضور وزیر بهداشت خط جدید تولید دارو‌های انسانی و مکمل‌های غذایی دارویی شرکت مبهان دارو و خط تولید تحقیقاتی پیشرفته و مجهز این شرکت در شهرک صنعتی کاوه ساوه به بهره برداری رسید. تاریخ انتشار: 14:28 - 24 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۸۹۹

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،عملیات ساخت خط جدید تولید دارو‌های انسانی و مکمل‌های غذایی این شرکت با سرمایه گذاری حدود ۲۱ میلیارد تومان از اسفند ۹۶ آغاز و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع ساخته و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خط تولید تحقیقاتی پیشرفته و مجهز شرکت مهبان دارو برای تولید بچ‌های آزمایشگ‌های و کوچک و گران قیمت راه اندازی شده که قابلیت تحقق بخشیدن به ایده‌های جدید محققین و ایده پردازان جوان و دانشگاهی را دارد و به عنوان یک بخش شتاب دهنده طرح‌های علمی عمل می‌کند تا ایده‌ها به محصولات و مرحله تولید برسند.

وزیر بهداشت همچنین از بخش‌های مختلف شرکت مهبان شیمی که وظیفه تولید و تامین مواد اولیه ساخت دارو‌های مبهان دارو را بر عهده دارد، بازدید کرد.

گروه دارویی مبهان از فعالین بخش خصوصی صنعت دارویی شامل ۶ شرکت بازرگانی ریاحی، مهبان شیمی، داروسازی مهبان دارو، پخش مهبان دارو، مهبان فارمد و مهبان دارو گستر پارس است که زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

این شرکت تقبل کرده که پنج محصول جدید از لیست پنجاه قلمی مواد اولیه مورد نیاز کشور که نیاز به تولید آن‌ها در کشور وجود دارد و توسط ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده اند را در راستای کاهش وابستگی به خارج و کمک به صنعت داروسازی تولید کند. این محصولات در مرحله تولید آزمایشی هستند و تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسند.

گروه دارویی مهبان دارو آمادگی دارد که ۷ محصول از لیست ۸۰ محصول ارائه شده توسط ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری که مورد نیاز کشور است را تولید کند که تا کنون ساخت سه محصول مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان وزیر بهداشت دارو داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳

اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ماده ۹ آیین نامه اجرایی بند " پ" ماده "۷۲" قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ که اجازه داده است به تشخیص پزشک معالج و پذیرش همه مسئولیت‌ها توسط بیمار و پزشک و در صورتیکه اقلام دارویی خارج از فهرست رسمی دارویی کشور تنها راه درمان یک بیمار باشد دارو بصورت موردی یا تک‌نسخه‌ای تامین شود؛ فهرست دارو‌های تک‌نسخه‌ای مورد نیاز بیماران را اعلام و با توجه به سیاست‌های خود همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت به همکاری کرد.

بنا براین گزارش؛ لازم به ذکر اینکه تعداد اعلام شده دارو‌های مذکورشامل، نیاز پیش‌بینی شده برای یکسال می‌باشد و مفاد کامل مورد نظر آن اداره کل در سایت سازمان غذا و دارو بطور قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید