Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:34:32 GMT

سقوط ۴ درصدی قیمت نفت با وحشت از رکود اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۷۱۸

سقوط ۴ درصدی قیمت نفت با وحشت از رکود اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۹۸، با افزایش غیرمنتظره ذخایر آمریکا و وحشت از رکود اقتصادی جهان در پی معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه آمریکا،  قیمت‌های نفت سقوط کرد و به سقوط سنگین شب گذشته خود ادامه داد.

تا ساعت ۱۴:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۸ سنت یا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۱ درصد سقوط کرد و به ۵۸.۷۰ دلار رسید؛ این در حالی است که قیمت نفت برنت در معاملات دیشب هم ۳ درصد سقوط کرده بود.  

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا با ۵۴ سنت یا ۰.۹۸ درصد سقوط به ۵۴.۶۹ دلار رسید؛ ضمن اینکه نفت آمریکا هم در معاملات دیشب با سقوط ۳.۳ درصدی روبرو شده بود.  

بازارهای نفت در چند روز اخیر با نوسانات شدیدی همراه هستند؛ پس از سقوط ۸ درصدی قیمت نفت در روز پنجشنبه گذشته و بازگشت ۴ درصدی در روز جمعه هفته جاری، قیمت نفت برنت در روز سه‌شنبه ۴.۷ درصد جهش کرد، در حالی که در ابتدای معاملات دیروز قیمت نفت آمریکا با جهش ۴ درصدی روبرو شد.

سقوط شدید قیمت نفت در جلسه معاملاتی دیشب پس از آن آغاز شد که منحنی سود اوراق قرضه آمریکا معکوس شد و برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ میلادی تا کنون سود اوراق ۱۰ ساله از سود اوراق ۲ ساله کمتر شد. این رویداد توسط تحلیل‌گران به عنوان نشانه جدی وقوع رکود اقتصادی در آینده نزدیک تلقی می‌شود.

در عین حال، منحنی اوراق آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه، برای دومین روز متوالی معکوس باقی ماند؛ اما داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیشب منتشر شد و نشان داد که میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی به صورت غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است.

در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفتی آمریکا این هفته ۲.۸ میلیون بشکه کاهش یابد، داده‌ها نشان داد که این ذخایر ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.

کد خبر 4693212

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت قیمت دلار جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی بورس وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت دلار کالاهای اساسی مالیات دلار 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج. ا. ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تأمین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

کد خبر 6090782 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران