Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:08:13 GMT

کلانتری: نفس‌های دریای خزر به شماره افتاد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۳۲۹

کلانتری: نفس‌های دریای خزر به شماره افتاد

معاون رئیس جمهور با اشاره به تداوم آلودگی‌های انسانی در دریای خزر، گفت: نفس‌های دریای خزر به شماره افتاد. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، عیسی کلانتری امروز در همایش روز ملی دریای خزر در مجتمع میزبان بابلسر اظهار داشت: امروز اگر حال دریای خزر خوب نیست مقصر آن همین کشورهای حاشیه خزر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تغییر اقلیم کمترین ضربه را به دریای خزر وارد کرده و کمترین تغییر حوزه خزر در اقلیم بوده است. بدون توجه به اصول و حفظ محیط زیست نمی‌توان از کسی گلایه کرد و باید از خودمان و عملکردمان گله داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی که از صد سال پیش آلودگی‌های مختلف در حاشیه دریای خزر ایجاد می‌کنیم بدون تردید حال و هوای دریای خزر این‌گونه می‌شود.

وی بیان کرد: عدم توجه به مسائل زیست محیطی سبب نابودی خزر می‌شود و اگر کشورهای حاشیه خزر پا به کار باشند وضعیت این دریا تا ده سل آینده متحول و شرایط بهتری پیدا می‌کند.

گزارش-1| رژیم حقوقی دریای خزر: فروپاشی شوروی و آغاز چالش‌هاهمکاری مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر برای پاکسازی آب دریاروسیه به زودی کنوانسیون حقوقی دریای خزر را تصویب می‌کند

وی بیان کرد: وقتی با انتقال آلودگی‌های انسانی و سموم کشاورزی و پسماندها دریای خزر را آلوده کنیم دیگر این کنوانسیون‌ها و همایش‌ها هیچ اثری ندارد. اراده سیاسی برای رفع آلودگی های دریای خزر وجود ندارد و همه باید در هر جایگاهی برای رفع مشکل کنونی خزر گام بردارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریای خزر یک دریاچه بسته بوده و کشورهای حاشیه خزر باید مجدانه و بدون تعارف برای رفع مشکل آن تلاش کنند.

وی بیان کرد: اگر همه کشورهای حاشیه دریای خزر دست در دست یکدیگر بگذارند و تلاش کنند در طول 10 سال آینده این دریا به یکی از دریاهای پاک جهان تبدیل می‌شود. دریای خزر حدود هشت میلیون سال پیش از دریای سیا جدا شده و امروز تماما" متعلق ما نیست و باید سالم به نسل های آینده تحویل داده شود.

کلانتری گفت: صید بیش از حد و رقابت در صید بیش از حد سبب شد تا وجود دریای خزر دچار مخاطره شود و به سختی نفس بکشد و ادامه این روند تا ده سال آینده نفس‌های دریای خزر به شماره می افتد.

وی بیان کرد: به مسائل دریای خزر باید به صورت جدی و به دور از احساسات برخورد شود و دولت یک و سه میلیارد دلار برای پسماندها در نظر گرفت اما در مجلس تصویب نشد و امسال هزار میلیارد برای مدیریت پسماند خزر در بودجه لحاظ شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: نگرانی ما از تغییر اقلیم در دریای خزر نیست بلکه نگرانی ما مخاطرات بهداشتی است که خطر را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ن

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله مأموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور مأموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور مأموران شده بودند، اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدند و در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تاکنون یک مالباخته متهمان را شناسایی کرده و سارقان برای کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

کد خبر 6092098

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • کلانتری: خدای نکرده مشکوک بود!