Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخ زاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قدرت اجرایی این هیات را تا دورترین نقاط استان عنوان کرد و اظهار داشت: این هیات اقدامات و دستورالعمل های لازم را از طریق فرمانداری شهرستان ها مورد پیگیری قرار دهد تا در هیچ نقطه ای از استان شاهد تخلف در حوزه انتخاباتی نباشیم.

وی یکی از نکات متمایز در این هیات بازرسی را تشکیل زودهنگام آن عنوان کرد و گفت: معمولا در انتخابات ادوار گذشته این هیات ها ۲ تا سه ماه مانده به انتخابات تشکیل می شدند، اما اکنون ۶ ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم ضرورت تشکیل این هیات ها احساس شده که نشان از اهمیت کنترل و نظارت بر روند انتخابات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حفظ سلامت انتخابات و برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی با هدف جلب اعتماد مردمی برای حضور با شکوه در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی از مهمترین وظایف این هیات در استان قزوین است.

افزود: این هیات مرکزی هم اکنون از پنج عضو تشکیل شده که ریاست آن برعهده بنده و دبیری آن برعهده معصومه مرادیان مدیرکل عملکرد و بازرسی و امور حقوقی استانداری قزوین است و سه عضو دیگر آن یعنی فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرزین بهنامی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز از اعضای تشکیل دهنده این هیات هستند.

این مسئول در تشریح اقدامات این هیات توضیح داد: در روند کنترل و نظارت برای هر ۲ تا سه صندوق رای یک بازرس تعین می شود و سپس برای هر ۱۰ صندوق رای یک سربازرس تعیین می کنیم تا به صورت مستمر به نظارت و کنترل بر روند انتخابات اقدام کنند.

فرخ زاد با بیان اینکه صدور احکام بازرسان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: نظارت و کنترل، ساماندهی شبکه بازرسی، جمع بندی گزارش های بازرسان انتخابات، آموزش بازرسی به بازرسان اجرایی و ارزیابی عملکرد اجرایی و رسیدگی به شکایات در فرآیند انتخابات از عمده وظایف این هیات است که باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: تشکیل این هیات بر اساس قانون نظارت و بازرسی انتخابات صورت گرفت و قرار شد که وزارت کشور به عنوان متولی اجرایی انتخابات تیمی را به عنوان بازرسی و ناظر در انتخابات برای استان ها تعیین کند.

فرخ زاد یادآور شد: سامانه ای نیز به منظور گزارش تخلفات انتخابات و پیگیری سریع در این حوزه پیش بینی شده که در آینده ای نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد.

هیات بازرسی انتخابات در استان قزوین هفته جاری  از سوی وزارت  با پنج عضو تشکیل شد.

۹۰۲۶*۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان