Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@08:25:06 GMT

طرح جامع توسعه امامزاده سید حمزه تبریز اجرا خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۸۱۱

طرح جامع توسعه امامزاده سید حمزه تبریز اجرا خواهد شد

شهردار تبریز در نشست مشترک با مدیران اوقاف و امور خیریه استان، قول مساعد نسبت به اجرای طرح توسعه امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست مشترک مسؤولان شهرداری کلانشهر تبریز و مدیران اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز(۲۴ مرداد) در محل امامزاده سید حمزه تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در این دیدار با تشریح وضعیت عمرانی و طرح توسعه امامزاده سیدحمزه اظهار داشت: امامزاده سید حمزه(ع) تبریز مجموعه ای فاخر برای برگزاری مراسم ها و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در شهر تبریز است که نیازمند توجه بیشتر و سرمایه گذاری های کلان دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع توسعه این مجموعه شاهد تحولی جدی در منطقه خواهیم بود، امامزاده نه برای استانداری و یا شهرداری و نه برای اوقاف است، بلکه آبرویی برای تبریز و مردم شهر است.

وی افزود: با توجه به گسترش جمعیت منطقه و قدمت ۷۰۰ ساله بقعه امامزاده سید حمزه(ع)، این مکان مقدس تبدیل به مامنی برای عاشقان اهل بیت شده است و همه ساله برنامه های متعددی در این مجموعه اجرا می شود.

حسینی افزود: از آنجایی که در جوار بقعه سیدحمزه؛ مقبره الشعرای تبریز قرار دارد؛ گردشگران زیادی به این بقعه متبرکه مراجعه می کنند؛ از این رو لازم است نگاه ویژه ای به توسعه آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: در توافقات و صورت جلسه های قبلی که با شهرداری داشته ایم؛ بنا بود حسینیه این امامزاده توسط شهرداری ساخته شود، اما تاکنون راکد مانده است، از این رو خواستاریم شهرداری به توافقات خود برای توسعه این مجموعه جهت بهره مندی بیشتر، جامه عمل بپوشاند.

مدیرکل اوقاف استان در ادامه با اشاره به طرح جامع الحاق مقبرالشعرا و مجموعه های وقفی جوار امامزاده سیدحمزه(ع) از جمله قبرستان سرخاب و آزمایشگاه واقع در آن منطقه گفت: این طرح هم از قبل بررسی و صورت جلسه شده بود و این مکان وسیع در منطقه ثقه الاسلام واقع است، که قرار است طبق توافقات قبلی، تبدیل به مجموعه ای واحد و عظیم شود.

همچنین «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز با استقبال از طرح اداره کل اوقاف استان، قول مساعد برای اجرای طرح توسعه امامزاده سید حمزه (ع) تبریز را طبق مصوبات و صورت جلسات قبلی داد و گفت: شهرداری تبریز طبق تعهدات انجام یافته اقدام خواهد کرد.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه ها روزنامه خراسان جنوبي اردبیل شبستان یزد عید غدیر استان همدان بیرجند سیدحمزه شهرداری تبریز سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک آسیایی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با هماهنگی سازمان عون بن علی و پارک طبیعت انجام می‌شود که در حال حاضر اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عینالی به تائید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است گفت: در این طرح درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد کاشت می‌شود.

آسیایی همچنین از ایجاد و توسعه شبکه آب‌خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز نیز خبر داد.

کد خبر 6095203

دیگر خبرها

  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد