Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رویترز در خبری فوری اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا خواستار تمدید مدت زمان توقیف کشتی "گریس یک" در جبل الطارق شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد، وزارت دادگستری این کشور با ارسال نامه‌ای به مقامات جبل طارق، خواستار توقیف و عدم آزادی نفتکش حامل نفت ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه «جبل‌طارق کرونیکل» گزارش داد که دادگاه عالی این منطقه ضمن مبرا دانستن ناخدا و سه خدمه نفتکش گریس 1، حکم آزادی آنها را صادر کرده است.
این روزنامه همچنین نوشت علی‌رغم اینکه قرار بود نفتکش حامل نفت ایران صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی، از توقیف خارج شود اما بعد از درخواست وزارت دادگستری آمریکا، این تصمیم را تا عصر امروز به تعویق انداخته است.
این درحالی است که نشریه «سان» در خبری اختصاصی نوشته است که کشتی «گریس 1» که از یک ماه و نیم پیش در نزدیکی ساحل «جبل طارق» در توقیف به سر می‌برد، امروز (پنج‌شنبه) آزاد می‌شود.
نیروهای ویژه ارتش انگلیس یک ماه و نیم پیش به این کشتی که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است، یورش برده و آن را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.
جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

واشنگتن خواهان توقیف نفتکش ایرانی به نفع آمریکاست
یک مقام «جبل طارق» گفته است که واشنگتن با طرح ادعاهایی، خواستار توقیف کشتی «گریس 1» به نفع آمریکا است.
شبکه «یورونیوز» روز پنج‌شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت محلی «جبل طارق» نوشت واشنگتن درخواست کرده است که نفتکش «گریس 1» به نفع آمریکا توقیف شود.
این مقام ارشد به یورونیوز گفته است: «ایالات متحده بر اساس شماری از ادعاهایی که به دولت جبل طارق ارائه کرده، درخواست کرده است که این کشتی توقیف شود. این ادعاها امروز ساعت 4 عصر به وقت محلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.»
روزنامه «گاردین» چندی پیش افشا کرد که توقیف این کشتی اساسا با تحریک و به درخواست دولت آمریکا صورت گرفته است.

خودداری  لندن از اظهار نظر در مورد «گریس 1»
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت نفتکش «گریس 1» و درخواست آمریکا برای استرداد این کشتی، خودداری کرد.
یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه گفت نمی‌تواند در مورد وضعیت و سرنوشت کشتی «گریس 1» که نزدیک به دو ماه است که در «جبل طارق» در توقیف به سر می‌برد، اظهار نظر کند.
 به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت انگلیس در پاسخ به سؤالی در مورد تحولات امروز اعلام کرده که نمی‌تواند در این مورد نظری بدهد.
بر اساس اعلام رسانه‌های جبل طارق، دادستان این منطقه قرار است عصر امروز در مورد وضعیت گریس 1 تصمیم‌گیری کند. گفته می‌شود که واشنگتن از جبل طارق خواسته این کشتی را به آمریکا تحویل دهد.
به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، هنوز استدلال حقوقی آمریکا برای ارائه درخواست استرداد این کشتی اعلام نشده است، با این وجود به نظر می‌رسد واشنگتن این کشتی را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده باشد. این در حالی است که این تحریم‌ها یکجانبه بوده و بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورها الزامی به پیروی از آن‌ها ندارند.

 رفع توقیف نفتکش گریس -1 منوط به تایید دادگاه امروز در جبل الطارق است
در همین حال سفیر ایران در لندن درباره رفع توقیف نفتکش گریس -1 عنوان کرد: رفع توقیف پس از مسیر طولانی حقوقی و فنی که طی کرده است، منوط به اعلام تصمیم نهایی مقامات جبل الطارق در دادگاه و تایید آن توسط دادگاهی است که امروز باید تشکیل شود.
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن ساعتی پیش در صفحه توئیترش نوشت: «‏رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران پس از مسیر طولانی حقوقی و فنی که طی کرده است، منوط به اعلام تصمیم نهایی مقامات جبل الطارق در دادگاه و تایید آن توسط دادگاهی است که باید امروز تشکیل شود. به محض اطلاع موثق از تصمیم نهایی، مراتب به اطلاع می رسد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفتکش ایران آمریکا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاههای آمریکا گفت: ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

در این بیانیه آمده است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود." آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!