Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: در حال حاضر در شهرستان درگز یک واحد اقامتی در حال بهره برداری است، 7 اقامتگاه دیگر در حال سیر مراحل اداری بوده و تعداد 4 واحد در حال بررسی و تشکیل پرونده هستند که مجموعا 12 مجموعه اقامتگاه بوم گردی خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس اقامتگاه های بوم گردی از جمله هدف های گردشگری هستند که در چند سال اخیر بسیار رونق گرفته و مسافران مختلفی را به سمت و سوی خود جذب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان درگز هم با داشتن طبیعت بسیار زیبا و مناطق بکر و چشم نواز، از این قافله عقب نبوده و در حال راه انداختن اقامتگاه هایی برای جذب توریست و استفاده گردشگران است.

روستای ریشخوار یکی از روستاهای دارای قابلیت جذب گردشگر از توابع بخش چاپشلو، دهستان میانکوه درگز است که در 80 کیلومتری جنوب شهر واقع شده و از نظر بافت روستایی، نوع  معماری، مناظر زیبای طبیعی، منابع غنی آب و پوشش جنگلی کم نظیر است.

محمد مددی رئیس اداره میراث فرهنگی درگز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن توصیف ظرفیت های فراوان روستای ریشخوار در بحث بوم گردی عنوان کرد: خوشبختانه پس از تشکیل پرونده، بازدید و مستند سازی اولین ساختمان مورد تقاضا در این روستا جهت تبدیل به اقامتگاه بوم گردی، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان دستور موافقت آن را صادر کرد.

وی اظهار کرد: مشکل و ممانعتی برای تبدیل کاربری منازل قدیمی به اقامتگاه های بوم گردی در هیچ نقطه ای از شهرستان و روستاهای اطراف وجود ندارد اما نکته حائز اهمیت این است که اقامتگاه حتما باید دارای سبک و سیاق معماری قدیمی با تجهیزات سنتی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: شرایط به قدری فراهم است که حتی افراد دارای زمین خالی در روستاها و باغ ها هم می توانند اقدام به تاسیس اقامتگاه کنند، به شرطی که بنای آنها از بافت سنتی منطقه تبعیت کرده و از به کار بردن مصالح، نما و تزیینات جدید خودداری کنند.

مددی تبیین کرد: اقامتگاه های درگز معمولا خدمات گردشگری خود را به مسافران شهرها و استانهای اطراف ارائه می کنند؛ چرا که مردم محلی ترجیح می دهند برای گذراندن اوقات فراغت خود به طبیعت اطراف شهرستان بروند که البته این یک اتفاق طبیعی است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر در شهرستان درگز یک واحد اقامتی در حال بهره برداری است، 7 اقامتگاه دیگر در حال سیر مراحل اداری بوده و تعداد 4 واحد در حال بررسی و تشکیل پرونده هستند که مجموعا 12 مجموعه اقامتگاه بوم گردی خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می توانند برای مشاهده نام، اطلاعات و تصاویر اقامتگاههای بوم گردی استان و شهرستان درگز به سایت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به آدرس http://tourism.razavichto.ir/boomgardi.aspx رفته و مرتبط با مقصد سفر خود اطلاعات لازم در خصوص اقامتگاه های بوم گردی استان را کسب کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی