Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@14:01:31 GMT

تولید ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۹۸۷

تولید ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در کشور

دکتر احمد شیبانی در آئین افتتاح خط جدید تولید دارو‌های انسانی شرکت داروسازی مهبان دارو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت، اظهار کرد: مردم شاهد حمایت عملی از صنعت دارو در دوران مدیریت جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

وی با اشاره به افتتاح خط جدید تولید دارو‌های انسانی در این واحد تولیدی افزود: افتتاح این واحد تولیدی بیانگر آن است که در صنعت داروسازی تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده است و یک افتخار برای کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران با اشاره به اینکه حدود ۱۰۲ کارخانه داروسازی در کشور دارو‌های شیمیایی تولید می‌کنند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی هیچ صنعت داروسازی در کشور وجود نداشت و تنها ۴۰ واحد داروسازی فعال بود که ۱۴ واحد آن خارجی بود و در قالب شرکت‌های چند ملیتی فعالیت می‌کردند و قریب به ۲۵ درصد نیاز کشور به دارو در ایران تولید می‌شد و افزون بر ۷۵ درصد آن وارداتی بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها سه درصد داروی مورد نیاز کشور وارد می‌شود و ۹۷ درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و مردم در این چهل سال با داروی ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: در سایه تلاش و توان متخصصان ایرانی ۱۰۰ درصد مواد لا زم برای بسته بندی دارو در داخل کشور تولید می‌شود.

شیبانی افزود: کشور ایران در سال ۵۶ با جمعیت ۳۵ میلیون نفری حدود ۵۰۰ میلیون دلار در تامین نیاز‌های دارویی هزینه داشت و اکنون با ۸۰ میلیون نفر جمعیت تنها سه درصد دارو را وارد می‌کند. اگر سهم بالایی در تولید دارو نداشتیم معلوم نبود رقم ۵۰۰ میلیون دلار قبل از انقلاب برای تولید دارو در سال‌های اخیر به چه میزان می‌رسید و آیا اصلا کشور توان تامین این میزان منابع مالی را داشت یا با بحران مواجه می‌شدیم؟.

وی با تاکید بر اینکه نیاز‌های صنعت داروسازی به اندازه مورد نیاز پیش بینی و تامین شده و هیچگونه کمبودی وجود ندارد گفت: توسعه و پیشرفت هر کشوری به صنعت وابسته است و صنعت داروسازی کشور با تمام توان برای تامین نیاز تلاش می‌کند.

وی افزود: دارو یک کالای حیاتی و حساس به شمار می‌رود و با هیچ کالایی قابل مقایسه نیست. خوشبختانه صنعت داروسازی کشور اجازه نخواهد داد که مردم نگران تامین دارو باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دارو تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی