Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد صرفا امر واردات و صادرات نیست؛ بلکه در توسعه عمران محلی نقش بسزایی را ایفا کرده و از سویی نیز به امنیت و اشغال منطقه کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک در نشست مشترک اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هدف از ایجاد این فراکسیون بررسی چالش‌های مناطق آزاد تجاری است، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما از همان ابتدا عدم اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد است؛ از این رو باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا این مشکلات مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که قاچاق در مناطق آزاد وجود ندارد، افزود: فرضیه قاچاق از مناطق آزاد، بی معنی بوده و یک فرضیه نادرست است.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری با بیان این‌که به قاچاق در این مناطق اعتقادی ندارم، تصریح کرد: تصور همه مردم از مناطق آزاد، پدیده قاچاق است و شاهدیم که در رسانه‌ها و صدا و سیما نیز این موضوع مطرح می‌شود؛ در حالیکه ظرفیت‌های مناطق آزاد چشمگیر بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

وی  با تاکید بر این‌که قانون حاکم بر مناطق آزاد خارج از قوانین معمول کشور است، خاطرنشان کرد: ورود هر نوع کالایی به مناطق آزاد، آزاد بوده و قاچاق محسوب نمی‌شود؛ مگر این‌که به صورت قاچاق وارد سرزمین شود.

بانک عنوان کرد: سالهای پیش سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به این مناطق آورده و در رونق اقتصادی مناطق نقش بسزایی داشته‌اند؛ اما اکنون عدم اجرای قوانین مشکلاتی را ایجاد کرده و اعتماد را از این افراد سلب کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، از ۴۵۰۰ به ۶۷۰۰ میلیارد رسیده است.

وی اضافه کرد: سالانه ۱۹ میلیارد دلار صادرات  با وجود مشکلات قانونی از مناطق آزاد انجام می‌گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما با توجه به آغاز سال جدید تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

گفتنی است؛ تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد