Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:20:21 GMT

فعالیت خیران بدون حب و بغض سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۷۴۳۲

فعالیت خیران بدون حب و بغض سیاسی است

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در همایش ملی پیشگامان آیین محبت در زنجان با اشاره به فعالیتهای خوب خیران در استان افزود: موضوع سلامت، بهداشت و درمان جزو اولویت مهم و اساسی کشورمان است و مشارکت مردم در تمامی حوزه های در ۴۰ سال گذشته به ویژه در بخش سلامت بسیار تعیین کننده بوده است.

وی اظهار داشت: بزرگترین آرزوی یک خیر این است که نتیجه اقدامات خود را به طور ملموس مشاهده کند و در این میان مدیران توجه کنند که ساختارهای بسته اداری، پوپایی و نشاط مجامعی چون سلامت را سلب میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: خیران نیز باید توجه کنند که همه خدمت در حوزه سلامت ساختن بیمارستان نیست اکنون در این بخش ثابت شده که بزرگترین دغدغه پیشگیری به ویژه  در ارتباط با بیماریهای غیرواگیر است.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر سهم دانشگاه های علوم پزشکی، سهم مدیران برای در اختیار گذاشتن غذای سالم و نقش مردم باید تعیین شود و برای تحقق این امر برش استانی سند امنیت غذایی تدوین شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: از فرمانداران استان خواسته شده است برای تعیین سهم مردم در حوزه سلامت تمامی شوراها و دهیاری ها در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مضر سلامت وارد عمل شده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی یادآوری کرد:  در زمان حاضر ۳۵۵ سازمان مردم نهاد در این استان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ مورد را خیریه ها تشکیل می دهند.

حقیقی افزود:  معضلاتی برای فعالیت و پیشبرد برنامه های خیریههای وجود دارد و اینکه نمی توان تسهیلات لازم به آنها ارائه کرد که این ایراد باید بر طرف شود.

حقیقی  ادامه داد: برای ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) این شهر به تعداد ۴۵۰ تخت با مشارکت خیران در حال انجام است.

وی اظهار داشت:  هم اکنون اجرای این طرح آغاز شده است و این استان تمامی حمایت ها و پشتیبانی خود را از این طرح اعلام کرده است تا به نتیجه نهایی خود برسد.

به گفته استاندار زنجان،  مردم این استان در عدم تعلق خاطر به کالای خارجی رتبه دوم کشوری را دارد و این مهم به معنای تبعیت از منویات رهبری است.

اعتماد به موسسات افزایش مشارکت را به همراه دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد اعتماد مهمترین عاملی که است می تواند به جذب  و هدایت کمک های مردمی منجر شود و هر چه این مولفه در یک موسسه ای بیشتر باشد، میزان حمایت و مشارکت مردمی نیز افزایش می یابد.

خدابخش نافچی مرادی افزود: اعتماد به موسسات و خیریه ها به سه عامل میزان مقبولیت افراد در هیات موسس و هیات مدیره، عملکرد موسسات، مجموعه اقدامات و  سکنات اعضای هیات مدیره بستگی دارد.

وی اضافه کرد: موسسات خیریه هر چه شیشه ای تر باشند، در میزان اعتماد مردم، جلب و جذب مشارکت های مردمی به حوزه خدمت رسانی و حوزه ماموریتی عالمانه، عاشقانه و مدبرانه اثرگذار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه انجام کار خیر را هرکس تشویق و ترغیب کند به عنوان وظیفه ماجور می‌شود افزود: مشارکت خیرین در حوزه سلامت استان زنجان موجب شده زنجان بهشت خیرین سلامت نامیده شود و در این راستا مردم به دست خودشان با توانمندی و گذشت، خیریه ها و موسساتی ایجاد کردند که توام با نوآوری ابتکار، خلاقیت و حرکت به سمت الگوپردازی است.
دکتر پرویز قزلباش افزود: فلسفه تشکیل این جلسه تاکید بر نیاز و حضور و مشارکت هرچه بیشتر و ایجاد حرکت‌های مردمی در جهت توسعه پایدار همه‌جامعه است و این همایش فرصتی است که با شنیدن ایده‌ها، سخنان و تجربیات موفق خیرین در تمام نقاط کشور از آنها به عنوان توشه استفاده کرد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گوبا باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه ساليانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم