Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی مشهد گفت: اتاق بازرگانی همواره بر اعمال نظرات کارشناسانه خود در تصمیم گیری‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی اصرار دارد و در این قضیه کوتاه نیز نمی‌آید، اما راه تعامل با دولت را هم هیچ گاه مسدود نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد:  در ارتباط با دولت یا سایر قوا، اتاق بازرگانی اپوزیسیون نیست و همواره راه تعامل را باز نگه می‌دارد، زیرا با دعوا کردن مشکلی حل نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رسانه‌ها در باز کردن راه تعامل بین بخش خصوصی و دولت مکمل هستند.

شافعی ادامه داد: پیش بینی‌های فعالان بخش خصوصی در مورد برخی مسائل اقتصادی در کشور درست از آب درآمد و اگر در آن زمان دولت به این پیش بینی‌ها و نظرات بخش خصوصی توجه می‌کرد شاید برخی از مشکلات به وجود نمی‌آمد.

او تصریح کرد: به نظر من تعجیل بیش از حد در برخی تصمیم گیری‌ها زمینه ساز بروز مشکلات شد و شاید اگر تعجیل صورت نمی‌گرفت شرایط بهتری به وجود می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که باید اعتماد دولت نسبت به بخش خصوصی بیشتر شود گفت: ما نمی‌گوییم که همه ایراد‌ها متوجه دولت است و در مقابل همه تجار و صادر کنندگان درست عمل می‌کنند، چون در بخش خصوصی هم کسانی دنبال رانت هستند و برخی اخلاق حرفه‌ای کسب و کار را رعایت نمی‌کنند.

شافعی افزود: لازمه این که اعتماد تصمیم گیران نسبت به فعالان بخش خصوصی بیشتر شود این است که ابتدا فعالان تشکل‌های بخش خصوصی در درون خود اخلاق حرفه‌ای کسب و کار را رعایت کنند، سالم سازی را در داخل خود به عنوان یک اصل جلو ببرند تا اعتماد متقابل بین آن‌ها و تصمیم گیران به وجود آید و حرف یکدیگر را درک کنند.

او تصریح کرد: رفتار حاکمیت طی دو دهه گذشته با فعالان بخش خصوصی بسیار تغییر کرده، اما هنوز تا رسیدن به ایده آل راه مانده است همچنین تشکل‌های بخش خصوصی نیز در این مدت تکثیر شده و به ۵۰۰ مورد در کشور رسیده اند.

 شافعی افزود: در شرایط کنونی تمرکز همه بر حوزه اقتصاد است در حالی که کسی توجه ندارد که جامعه دچار سقوط اخلاقی شده و این موضوع تبعات بیشتری نسبت به مشکلات اقتصادی بر زندگی فردی و اجتماعی ما خواهد گذاشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تغییرات طی چند دهه اخیر بسیار سریع و مثبت بوده و تکنیک‌های جدید زندگی ما را متحول و متعالی کرده است لذا باید به فکر خلا‌های ایجاد شده باشیم.
راه اندازی تشکل رسانه‌ای در اتاق ایران
شافعی افزود: خلا ارتباطی بین بخش های اقتصادی، فرهنگی و هنری وجود دارد و باید این فاصله‌ها کاهش یابد تا سه بخش مزبور بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

او تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران اقدام به ایجاد یک تشکل برای اصحاب رسانه در داخل اتاق خواهد کرد که لازمه آن تشکیل این تشکل در استان‌ها و سپس تشکیل آن در سطح ملی است.

  رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: باید رابطه خبرنگاران و اصحاب رسانه با تشکل‌های اقتصادی تعریف شده باشد تا بتوانند ارتباط نزدیک تری برقرار و از امکانات یکدیگر استفاده کنند و ایجاد این تشکل برای خبرنگاران و تشکل‌های اقتصادی نفع دوسویه خواهد داشت.

او تصریح کرد:  مسئولیت اجتماعی و فرهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران کمتر از مسئولیت اقتصادی اش نیست و از طرفی رابطه فعالان اقتصادی با توده مردم تعریف شده و مناسب نبوده است از این رو درصدد جبران این خلا هستیم.

شافعی ادامه داد: توسعه وقتی اتفاق می‌افتد که بیشتر اثرگذاری اش از توده مردم آغاز شود و اگر توسعه را آغاز کنیم و روستا‌ها را نادیده بگیریم توسعه به نتیجه نمی‌رسد، چون نامتوازن است و در همین راستا ارتباط گیری با سینماگران و کارگران را از چندی قبل آغاز کرده ایم و امروز درصدد ارتباط گیری بیشتر با رسانه‌ها از طریق راه اندازی این تشکل هستیم.   انتهای پیام// ز.م    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی دولت اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده