Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:39:12 GMT

دولت انگلیس، تصمیمات خود را با امریکا گره نزند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۸۱۳۶

دولت انگلیس، تصمیمات خود را با امریکا گره نزند

چاینا دیلی روز پنجشنبه در گزارش خود با اشاره به این که جانسون برای برون رفت از بحرانی که واشنگتن در روابط با ایران ایجاد کرده است، کاری دشوار در پیش دارد؛ نوشت : موضوع برگزیت نیز در این شرایط بحرانی بر حساسیت ها افزوده است زیرا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند چرخشی در مواضع این کشور در مورد برجام بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در بررسی موضاع و موقعیت دولت جدید لندن به شرح زیر نوشت:روابط ایران و انگلستان در ۴۰ سال گذشته پرفراز و نشیب بوده اما انگلیس همیشه در این دوران در ارتباط با ایران پیرو سیاست های اروپا بوده است.

پایبندی لندن به توافق هسته ای از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله خود ایران خواستار آن هستند که انگلستان بدون توجه به فشارهای آمریکا به برجام پایبند باشد.

اگر انگلستان بعد از برگزیت به دنبال بیرون رفتن از برجام باشددر واقع برجام به پایان راه می رسد و این حرکت می تواند شرایط پر مخاطره منطقه ای را تشدید کند.

نخست وزیر جدید انگلستان باید تصمیمات دقیقی در این شرایط بگیرد و  همراه شدن با آمریکا درخصوص مخالفت با برجام برای هیچ طرفی سازنده نیست.

چاینا دیلی نوشت که انگلستان البته در مورد توافق هسته ای تا کنون با سیاست های اروپا و کشورهای دیگر نظیر آلمان و فرانسه همراه بوده و به توافق پایبندی نشان داده است.

ماموریت جانسون دشوار و مساله برگزیت و توافق هسته ای از حساسیت بالایی برخوردار است، انگلستان باید بدرستی درباره این مسائل تصمیم گیری کند.

خروج انگلستان از برجام و تصمیم گیری در این باره به هیچ وجه ساده نخواهد بود زیرا بی تردید حزب کارگر و شرکت های انگلیسی با این امر مخالفت خواهند کرد و هنوز برخی از شرکت های انگلستان در حال تجارت با ایران هستند.

چاینا دیلی در پایان نوشت: لندن ماموریت حساسی دارد، باید مراقب تصمیم گیری هایش باشد و اشتباه راهبردی مرتکب نشود و تصمیم گیری هایش را به آمریکا مرتبط نکند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور